واقعیت تلخ فشار آمریکا بر ایران در روزهای کرونایی
کد خبر: ۳۲۷۷۵۰
۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
0
بیش از یک ماه از شیوع کرونا در ایران می گذرد و حال در این روزهای بحرانی، تحریم های ناعادلانه امریکا رنج مضاعفی است که ملت ایران در این بحران با آن مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار پول نیوز، تحریم‌های آمریکا علیه ایران پس از خروج این کشور از توافق برجام در حالی دو ساله می‌شود که اگر این تحریم‌ها تا دو ماه پیش شاهرگ اقتصاد ایران یعنی نفت را می‌بست یا خطوط هواپیمایی، پتروشیمی، کشتیرانی، بیمه و بانک و ... را هدف قرار می‌داد؛ این روزها جان شهروندان ایرانی را تهدید می‌کند.

با نگاهی به یک ماه اخیر و شرایط بحرانی کرونا در کشور و ادعاهای پوچ با بهانه کمک رسانی ایالات متحده آمریکا که با بوق و کرنای رسانه ای در اوایل شیوع بیماری کرونا در ایران به گوش می رسید، این روزها با تشدید تحریم ها، پوشالی بودن خود را اثبات می کنند. پس از این ادعاها مایک پمپئو وزیر امورخارجه تاکید کرد که رفتار آمریکا در بحران کرونا با ایران تغییری نخواهد کرد. به قول ظریف وزیر خارجه کشورمان، آدم معتجب می‌ماند که آیا او وزیر خارجه است یا وزیر نفرت.

در حالی که سازمان‌های بین المللی و کشورهای مختلف بر لزوم همکاری با ایران در مهار کرونا تأکید دارند، مایک پمپئو چهارشنبه شب گفت که فشار حداکثری بر ایران ادامه می‌یابد.
 
این تحریم نیست، گروگان گیری یک ملت است!//// تولیدی

فشارها به حدی است که روحانی به سران برخی کشورها نامه نوشت و گفت: این بحران عظیم و خطرناک (کرونا) توسط هیچ کشوری به تنهایی میسر نیست. چه رسد به اینکه آن کشور در دسترسی به بازارهای مالی بین‌المللی و تأمین کالاهای مورد نیاز خود با مشکلات فراوان مواجه باشد. ویروس کرونا که تبدیل به یک اپیدمی جهانی شده است، مرز نمی‌شناسد و قربانیان خود را بدون ملاحظات سیاسی، اعتقادی، قومی و نژادی انتخاب می‌کند. ایران برخلاف سایر کشورهای درگیر با موانع و محدودیت‌های جدی مواجه است که ناشی از تحمل دو سال تحریم‌های گسترده غیرقانونی، سیاست فشار حداکثری و کارشکنی‌های سیستماتیک دولت آمریکاست. از شما انتظار می‌رود تدابیری بیندیشید که در اجرای تعهدات همه کشورها در قالب قطعنامه 2231 شورای امنیت و وظایف انسانی، تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه مردم ایران بلااثر شود.

درست است که گفته می شود تعدادی از اعضای سنا و مجلس نمایندگان آمریکا در تلاش هستند دولت ترامپ را تحت فشار قرار دهند تا در بحبوحه شیوع کرونا تحریم‌ها علیه ملت ایران را لغو کند اما؛ همچنان وزیرنفرت ترامپ پای حرف خود ایستاده است.

طی روزها و هفته‌های گذشته و در شرایطی که مردم ایران نیازمند حمایت‌های بین المللی و همراهی در مبارزه‌ی سخت و بی امان علیه گسترش این ویروس است، متاسفانه دولت آمریکا به تنگ تر کردن حلقه‌ی محاصره‌ی اقتصادی علیه مردم ایران و تهدید های تحریمی علیه خریداران نفت کشورمان ادامه می دهد.

علاوه بر این در شرایطی که همه کشورهای جهان از جمله ایران در حال مبارزه با تهدید کرونایی است، دولت آمریکا و برخی از متحدانش از این وضعیت به عنوان ابزاری علیه کشورمان استفاده می‌کنند.
 
این تحریم نیست، گروگان گیری یک ملت است!//// تولیدی

به طور قطع می توان گفت ایران تنها کشوری است که به علت تحریم بانکی آمریکا، امکان خرید دارو از خارج را ندارد و تحریم دارویی علیه ایران گرچه در ادعاهای مقامات آمریکا وجود خارجی ندارد، اما در حقیقت دسترسی وزارت بهداشت و درمان به اقلام دارویی را با دشواری‌های بسیاری و محدودیت های بی‌شمار مواجه کرده است. این در حالی است که وزیر امورخارجه آمریکا در یک گروکشی رسانه‌ای اعلام کرده هرکشوری که تمایل دارد به ایران مساعدت دارویی صورت دهد باید خواستار آزادی تمام اتباع دو تابعیتی در این کشور شود.

این موضوع بر کسی پوشیده نیست که این روزها آمریکا تروریسم پزشکی و درمانی به معنای واقعی کلمه را علیه ایران اعمال می‌کند آن هم در سکوتی جهانی که بسیاری از مجامع و کشورها درگیر بحران کرونا بوده و اولویت را بر حل بحران داخلی قرار داده اند.
 
این تحریم نیست، گروگان گیری یک ملت است!//// تولیدی

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه با تماس های مکرر به کشورهای مختلف در تلاش است که این سکوت جهانی علیه تروریسم درمانی آمریکا را تا حد امکان بشکند و صدای مردم رنج دیده ایران را به گوش مقامات کشورهای مختلف برساند.

حال باید احزاب سیاسی در سرتاسر جهان با هر ماهیتی و رسانه های جمعی به عنوان ستون های اصلی دموکراسی باید این اقدام غيرقانونی دولت آمریکا را در نظر داشته و با صدای بلند آن را محکوم نمایند.

آمریکا بر خلاف ادعایش در حال فریب افکار عمومی است و تحریم های هدفمند و هوشمندانه ای را جهت محروم سازی مردم ایران از دریافت کمک های بین المللی و حتی خرید اقلام و تجهیزات پزشکی طراحی و اجرا نموده اند؛ آمریکا باید موانعی که بر سر راه توسعه ی سلامت جهانی است را در اسرع وقت از میان بردارد.

برخی از مقامات به ویژه وزرای اروپایی از تلاش پیدا و پنهان خود در گفت و گو با آمریکا برای کاستن از میزان تحریم ها خبر دادند. بسیاری از سازمان های بین المللی تداوم تحریم ایران در شرایط پاندمی کرونا را ناقض حقوق بشر اعلام کردند. این محکومیت ها و تقبیح های جهانی شاید در کوتاه مدت کاری برای ایران از پیش نبرد اما در طولانی مدت وجهه همیشه مدعی آمریکا را خدشه دار خواهد کرد. جهان پساکرونایی جنایت خاموش آمریکا علیه ایرانیان را فراموش و ادعاهای بشر دوستانه کاخ سفید را باور نخواهد کرد.

در این روزها که این ویروس همه گیر به جان بشریت افتاده که نه سیاه می‌شناسد و نه سفید، نه پیر از آن رهایی دارد و نه جوان؛ شبیه جنگ های جهانی است با این تفاوت که در این جنگ جهانی مردم علیه ویروس، دشمن و سلاح ها نامرئی است و خطوط جبهه نیز نامشخص. مضیبتی که هنوز دانش بشری توان گشایش گره‌های آن را نیافته است، حال در این شرایط همبستگی و مقابله جهانی با سایه‌ شوم کرونای مثبت، تنها راه و موثرترین چاره است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: