May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۸۷۳۸
۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
0
کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در تماسی تلفنی با اندری اسلپنیکوف وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیایی گفتگو نمود.
به گزارش پول نیوز، سفیر ایران در این تماس ضمن تاکید بر جدیت ایران در اجرای مفاد موافقتنامه میان ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیایی، خواستار بهره برداری بیشتر از ظرفیت های موجود برای توسعه تجارت بین ایران و این اتحادیه گردید.

جلالی همچنین از تشکیل گروه کاری به ریاست وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران که رییس ایرانی کمیسیون مشترک ایران و روسیه بمنظور تداوم رایزنی ها با رییس و وزرای کمیسیون اقتصادی اوراسیا استقبال و آنرا قدمی اساسی دانست.

اندری اسلپنیکوف نیز در این تماس ضمن حمایت از موضع جمهوری اسلامی ایران در غیر منطقی خواندن تحریمهای آمریکا بخصوص در شرایط مبارزه جهانی با ویروس کرونا، اظهار داشت که این اتحادیه از اقدامات ایران در مبارزه با کرونا حمایت کرده و آماده است نیازهای ایران در این مسیر را  به اطلاع کشورهای عضو برساند.

وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیایی همچنین با اشاره به افزایش خوب حجم تبادلات بین ایران و اعضای این اتحادیه پس از اجرایی شدن موافقتنامه میان ایران و اتحادیه، این مهم را نوید دهنده توسعه هر چه بیشتر روابط ایران با همسایگان و کل منطقه، دانست. وی همچنین بر حمایت همه جانبه اتحادیه اقتصادی اوراسیا از همکاری های اتاق های بازرگانی ایران و کشورهای عضو اتحادیه تاکید نمود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: