به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «مارگارین» در ۳ ماهه منتهی به اسفند سال ۹۸ به ازای هر سهم ۱۱۹ ريال سود ساخت و رشد ۱۶۸ درصدی را در ابتدای راه به نمایش گذاشت.
بر اساس این گزارش، درآمدهای عملیاتی طی دوره مذکور ۱۱ درصد افزایش به خود دیده و به سبب افزایش کمتر بهای تمام شده، سطح سود ناخالص ۳۵ درصد بالا رفت.
مقدار فروش «غمارگ» در فصل زمستان ۹۸ با زمستان ۹۷ تفاوتی ندارد و فقط افزایش نرخ فروش محصولات موجب افزایش درآمدها شده است.
این شرکت که در یک فصل ۲۹۵۴ میلیارد ريال فروش داشته، پیش بینی کرده در ۳ فصل باقی مانده از سال مالی منتهی به آذر ۹۹، بیش از ۸۵۹۹ میلیارد ريال درآمد کسب کند.
افزايش و دستيابي به سهم بازار ۱۵ درصد و كسب جايگاه دوم توليد و توزيع در صنعت روغن نباتي كشور، از جمله اهداف «غمارگ» به شمار می رود.
علاوه بر این که هزینه های فروش، عمومی و اداری در مدت اخیر رشد فزایندهای داشته، هزینه مالی نیز به عنوان خورنده سود عملیاتی شرکت عمل می کند. «غمارگ» بالغ بر ۳۷۷۶ میلیارد ريال مانده تسهیلات بانکی دارد که در ۳ ماهه نخست سال مالی ۹۹ هزینه مالی ۲۳۱ میلیارد ريالی را روی دست شرکت گذاشته است.
در سایر سرفصل های درآمدی ارقام سنگینی مشاهده نمی شود و فصل اول «غمارگ» با سود خالص ۱۰۰ میلیارد ريالی به پایان رسید.