May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
حاجی‌دلیگانی در گفتگو با پول نیوز:
کد خبر: ۳۲۹۳۴۸
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
0
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: قطعا حقوق کارمندان و کارگران باید متناسب با میزان افزایش تورم و وضعیت اقتصادی کشور باشد تا خانوارها در تأمین معیشت خود دچار مشکل نشوند.

 

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پول‌نیوز، ضمن انتقاد از  تصمیم شورای عالی کار برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران در سالجاری، گفت: در سال 98 حقوق تعیین شده برای کارگران، 2 میلیون و 600 هزار تومان بود که طبق بررسی‌های انجام شده این میزان در سال 99 باید به 4 میلیون و 940 هزار تومان برسد.

وی با ابراز تأسف از اینکه شورای عالی کار 2 میلیون و 900 هزار تومان را‌‌‌‌‌‌‌‌ برای کاگران‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در نظر گرفته و حداقل حقوق کارگران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یک میلیون و 835 هزار و 427 تومان تعیین کرده است، اظهار داشت:‌حقوق تعیین شده توسط شورای عالی کار برای کارگران حداقل معیشت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم برای آنها فراهم نمی‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: تعیین حقوق کارگران توسط شورای عالی کار در سالجاری ناعادلانه بود، به طوری که سه تن از نمایندگان کارگران آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ امضا نکرده‌اند و این تصمیم بدون امضا و تأیید آنها اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید:

 
 

 

حاجی‌ دلیگانی افزود: یکی از آسیب‌های روش شورای حقوق و دستمزد برای تعیین حقوق کارگران در سالجاری این است که کارگران ایرانی تمایلی به اشتغال در کارخانه‌ها و بخش تولید نخواهند داشت و در نهایت منجر به به‌کارگیری کارگران غیر ایرانی از سوی تولیدکنندگان و کارفرمایان خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید، اینگونه برخوردها با جامعه کارگری که پایه و اساس اصلی تولید در کشور هستند به تحقق شعار سال جهش تولید لطمه وارد می‌کند، اظهار داشت: باید این تصمیم هر چه سریع‌تر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اصلاح شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان خاطرنشان کرد: قطعا حقوق کارمندان و کارگران باید متناسب با میزان افزایش تورم و وضعیت اقتصادی کشور باشد تا خانوارها در تأمین معیشت خود دچار مشکل نشوند که متأسفانه این میزان افزایش حقوق متناسب با تورم نیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: