May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
قابل توجه سهامداران این دارویی؛
کد خبر: ۳۲۹۴۰۸
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
0
سودآوری «دکپسول» در سال ۹۸ با رشد ۶۳ درصدی همراه شد و قصد دارد در مجمع سالانه ۷۰ درصد رقم محقق شده را به عنوان سود نقدی تعیین کند.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «تولید ژلاتین کپسول ایران» در سال 98 موفق به تحقق 1229 ريال سود به ازای هر سهم شد و رشد سودآوری 63 درصدی نسبت به سال 97 داشت.

این شرکت که از مزیت رقابتی بالا برخوردار است و محصولی انحصاری تولید می کند و حتی در خاورمیانه بی رقیب است، در سال های اخیر همواره بر مدار صعود چرخیده است.

«دکپسول» پاپس کشید

 

درآمدهای عملیاتی «دکپسول» در سال 98 با رشد 39 درصدی به 909 میلیارد ريال رسید که در این مسیر علاوه بر افزایش نرخ فروش محصولات، رشد مقداری فروش نیز اثرگذار بوده است. پوکه کپسول در سال 97 به طور میانگین با نرخ 115 ريال به فروش می رسید که در سال 98 به 144 ريال نزدیک شد.

این شرکت عقبگرد کرده و در اقدامی جالب توجه برآورد کرده در سال 99 به درآمد 881 میلیارد ريالی دست یابد که کمتر از درآمد سال 99 است. این در حالی است که به موجب تورم در تمام شرکت ها درآمدها با افزایش پیش بینی شده اند.

«دکپسول» 75 میلیارد ريال مانده تسهیلات بانکی دارد و همانند سال های قبل 12 میلیارد ريال هزینه مالی به ثبت رسانده است. به علاوه، 11 میلیارد ريال سود بانکی شناسایی کرده و از اندک صادرات صورت گرفته، 18 میلیارد ريال سود تسعیر ارز در حساب ها نشانده است.

در مجموع، سود خالص «دکپسول» برای سال 98 بالغ بر 245 میلیارد ريال بود که قرار است 70 درصد آن در مجمع عمومی عادی سالیانه بین سهامداران تقسیم شود.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: