April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۹۵۹۸
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲
0
شیوع کرونا و تعطیل شدن کسب و کار ها در کره جنوبی باعث شده است که رشد اقتصادی این کشور بدترین رکود را از سال 2008 تا به امروز تجربه کند.

کرونا اقتصاد کره جنوبی را هم ضربه فنی کرد

 

به گزارش پول نیوز، به نقل از رویترز، در ۳ ماهه اول امسال پاندمی ویروس کرونا اقتصاد کره‌جنوبی را به بدترین رکود خود از سال ۲۰۰۸ تا کنون فرستاده است. اقدامات قرنطینه فردی باعث کاهش شدید مصرف شده و تجارت جهانی هم به شدت افت کرده است.

پاندمی ویروس کرونا باعث شده است تا چالش‌های زیادی در بخش تقاضای داخلی به وجود بیاید. مصرف شخصی در این ۳ ماهه ۶.۴ درصد آب رفت که این بدترین افت مصرف از سه ماهه اول ۱۹۹۸ تا کنون است. در آن سال مصرف در کره جنوبی ۱۳.۸ درصد پایین آمده بود.

داده‌ها جدید دولت نشان داد که صادرات ۲ درصد نسبت به ۳ ماهه چهارم سال قبل کاهش داشته است در حالی که صادرات در ۲۰ روز اول آوریل ۲۷ درصد از ۲۰ روز اول آوریل سال گذشته کمتر بوده است.

در سه ماهه اول امسال اقتصاد کره (تولید ناخالص داخلی) ۱.۴ درصد نسبت به سه ماهه قبل آب رفته است، که این بیشترین کاهش سه ماهه تولید ناخالص داخلی از زمان بحران بزرگ مالی ۲۰۰۸ تا کنون است.

نسبت به سال قبل، در ۳ ماهه اول اقتصاد کره جنوبی تنها ۱.۳ درصد رشد کرده است، در حالی که در ۳ ماهه چهارم سال قبل ۲.۳ درصد رشد کرده بود.

به این ترتیب اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی می‌کنند که اقتصاد کره امسال ۰۱ درصد آب برود. البته صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است که اقتصاد کره‌جنوبی امسال ۱.۲ درصد کوچک خواهد شد.

 

منبع: مهر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: