کد خبر: ۳۲۹۶۱۷
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
0
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که ویروس کووید ۱۹ جهش یافته بیماری مشترک کروناست، اعلام کرد: تاکنون هیچ مورد در جهان راجع به امکان انتقال این ویروس بین انسان و حیوان گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار پول نیوز، از زمان شیوع کووید 19 یا همان کرونا، در موزد انتقال این ویروس از حیوان به انسان شایعات بسیاری مطرح شده است.

در همان روزهای ابتدایی اپیدمی کرونا، بسیاری از مردم در ایران حیوانات خانگی خود را در کوچه و خیابان رها کرده و به قولی از بیمار شدن پیشگیری کردند!

متاسفانه فضای مجازی نیز به این التهاب دامن زد و حالا حتی مردم از بازی با حیوانات در خیابان نیز می ترسند.

دکتر «علیرضا رفیعی پور» رییس سازمان دامپزشکی کشور در این مورد می گوید: بسیاری از بیماری‌های دامی در کشورمان جزو خانواده کروناویروس است.

وی  در مورد خسارت ناشی از کروناویروس بر جمعیت دامی کشورمان می افزاید: بیماری کرونا یک بیماری مشترک شناخته شده از سالهای قبل بوده که مواردی از آن نیز در دام‌های کشور در سالهای گذشته نیز مشاهده شده اما متاسفانه در ۲۰۱۹ میلادی با جهش این ویروس و امکان انتقال انسان به انسان آن تحت عنوان ویروس کووید ۱۹ به یک اپیدمی جهانی تبدیل شده و این که در سال‌های متمادی این بیماری مشترک انسان و دام به اپیدمی انسانی تبدیل نشده، ناشی از تلاش مجموعه دامپزشکی در جهان بوده است.

رفیعی پور با اشاره به تلاش‌های که اکنون برای مهار این بیماری در کشور و جهان در حال انجام است،تاکید می کند: تاکنون هیچ گزارش جهانی در مورد انتقال ویروس کووید ۱۹ بین انسان و حیوان اعلام نشده و با اقدامات پیشگیرانه‌ای که دامپزشکی کشورمان از همان ابتدای شیوع بیماری در برخی کشورها با جلوگیری از ورود دام از این مبادی داشته نیز تاکنون خسارتی به این بخش از کشورمان در اثر بیماری وارد نشده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشورمان در رابطه با موضوع زنده‌ به گور کردن جوجه‌ها نیز بیان کرد: این اقدام یک رفتار ناشایست بود که دامپزشکی در این زمینه با دستگاه‌های متولی رسیدگی به موضوع در حال همکاری است  و امیدواریم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در کشور نباشیم.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: