May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۹۷۲۷
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
0
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است که رونق مجدد بازار مسکن به معنای افزایش قیمت مسکن نیست، بلکه به میزانی که قیمت‌ها کاهش یافته، دوباره افزایش می‌یابد، البته تشدید رکود در بازار مسکن طی ماه‌های آتی همچنان ادامه دارد.

 

سیدحسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پول‌نیوز با اشاره به وضعیت بازار مسکن در ماه‌های آینده، گفت: در شرایط کنونی تمام بازارهای اقتصادی از جمله بازار مسکن تحت تأثیر شیوع جهانی بیماری کرونا قرار گرفته و تشدید رکود امری طبیعی است.

وی ادامه داد: در دو ماه اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا شاهد کاهش قابل توجه معاملات مسکن در کشور هستیم، به طوری که براساس آمارها معاملات مسکن در اسفند سال گذشته حدود 25 درصد کاهش یافته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه معاملات مسکن در فروردین سال جاری متوقف شده است، اظهار داشت: البته وضعیت رکود در بازار ساخت و ساز مسکن وضعیت بینابینی داشته است، به طوری که با وجود شیوع بیماری کرونا، برخی از سازندگان به ساخت و ساز ادامه داده‌اند که همین مسئله موجب شده تا رکود در بخش ساخت و ساز، کمتر از حوزه‌های دیگر بازار مسکن باشد.

افضلی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که کاهش قیمت مسکن کوتاه‌مدت باشد و با افزایش معاملات خرید و فروش، قیمت‌ها به حالت اول برگردد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان با بیان اینکه رکود در بازار مسکن در ماه‌های آینده موجب کاهش قیمت‌ها خواهد شد، خاطرنشان کرد: وقتی تقاضا برای خرید مسکن کاهش یابد، قیمت‌ها در بازار روند نزولی خواهد داشت که این امری طبیعی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: