کد خبر: ۳۲۹۷۵۳
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
0
شاخص بورس تهران در روز گذشته رکورد خوبی به جا گذاشت و بیش ۲۷ هزار واحد را ثبت کرد بدین ترتیب فعالان بازار سرمایه در انتظار جهشی دوم و تکرار نشدنی هستند.

 

به گزارش خبرنگار پول نیوز، سال گذشته بورس روزهای طلایی خود را با بازدهی بیش از ۱۸۰ درصدی گذارند و سال ۹۹ نیز با قدرت و ثبت رکورد آغاز کرد به گونه ای که می توان گفت سال ۹۹ شاهد روزهای منفی در بورس نبودیم.

همچنین این سال برای سهامداران سود خوبی به جای گذاشت و تنها در یک ماه بازدهی بورس به ۳۵ درصد رسیده که در مقایسه با سال های گذشته رکورد خیلی خوبی است.


ارزش معاملات بازار نیز در فرودین ماه سال جاری نسبت به یک ماه گذشته خود یعنی اسفندماه در حالی تعطیلات نوروزی و ویروس کرونا دامن گیر جامعه بود رشد ۶ درصدی به ارمغان گذاشته است.


همچنین ارزش بازار و ارزش معاملات در پایان نخستین ماه سال ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۳۱ و ۵۳۷ درصدی داشته که خبر از ورود نقدینگی زیاد به بازار سرمایه می دهد.


این نکته نیز قابل توجه است که بورس تهران در یک ماه سودی ۵۰ درصدی به سهامدران خود داده و حمایت هرروز کابینه دولت از این بازار باعث استقبال مردم شده است.


وزیر اقتصاد و رئیس جمهور در اغلب سخنرانی های خود از بازار سرمایه حمایت می کنند و بورس را منبعی برای جبران کسری نقدینگی مورد نیاز کشور می دانند اما؛ چگونه می توانند کسری بودجه میلیاردی کشور را از طریق این بازار تامین کنند جهش بورس و در نهایت سقوط فاجعه بار این بازار؟


صف های طولانی برای دریافت کد بورسی و درخواست اغلب جامعه برای ورود به این بازار باعث شده که مدیران به فکر بیافتند و مشکل اختلال در هسته معاملات را تنها با افزایش ساعات کاری بازار سرمایه حل کنند.


تازه واردان بورسی


در فروردین ماه سال جاری بازار سرمایه میزبان دو عرضه اولیه بود. اولین عرضه «صبا» بود که با استقبال خوبی از سهامداران روبه رو شد و به هر متقاضی بیش از ۹۰۰ هزارتومان سهم رسید و دوم عرضه تاریخی «شستا» بود که می توان به عنوان بزرگترین عرضه سهام دولتی ثبت یاد کرد که به هر کد بیش از ۳ میلیون تومان سهام اختصاص یافت.


می توان گفت عرضه های اولیه هستند که میزان نقدینگی را در بازار بیش از پیش می کنند.


حال باید منتظر ماند تا دلیل اصلی این حمایت دولت و این اسقبال شدید مردم از بازار سرمایه مشخص شود و امیدوار بود که بورس جیب مردم را خالی نکند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: