April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۹۸۹۹
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
0
معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه گفت: تا پایان سال در صورت تامین منابع لازم بیش از ۴۰۰ کیلومتر دیگر به طول شبکه ریلی کشور افزوده خواهد شد.

 

به گزارش پول نیوز، عباس خطیبی اظهار داشت: در سال جاری ۹ پروژه ریلی به طول هزار و ۶۶۶ کیلومتر در اولویت اجرایی قرار دارد و چند مرکز استان دیگر نیز به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

وی از بهره‌برداری بیش از ۴۰۰ کیلومتر راه‌آهن در سالجاری خبر داد و افزود: در سال جدید محور یزد-اقلید به طول ۲۷۰ کیلومتر، محور خواف-هرات به طول ۱۲۰ کیلومتر، محور بستان آباد –تبریز (خاوران) به طول ۴۴ کیلومتر و محور رشت-کاسپین به طول ۳۷ کیلومتر به بهره برداری خواهد رسید.

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها بهره‌برداری از این خطوط را در سطح ملی و بین‌المللی مهم ارزیابی کرد و گفت: بهره‌برداری از محور خواف- هرات علاوه بر رونق اقتصادی، دسترسی ریلی کشور افغانستان به کشورهای همجوار ایران و آب‌های آزاد در جنوب ایران را به همراه دارد و نقش مهمی در توسعه ترانزیت بین ایران با دیگر کشورها، دریاهای آزاد و اروپا دارد.

خطیبی بهره‌برداری از راه‌آهن یزد- اقلید را از دیگر اهداف سالجاری ذکر کرد و اظهار داشت: این مسیر ریلی بخشی از کریدور ریلی شمال شرقی- جنوب غربی کشور است که استان‌های فارس و بوشهر را از طریق مسیر میانبر به استان‌های یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان، سیستان و بوچستان و هرمزگان متصل می‌کند.

وی با اشاره به راه‌آهن بستان آباد- تبریز و بهره‌برداری از آن در سالجاری ادامه داد: این خط ریلی به طول ۴۴ کیلومتر موجب اتصال مرکز استان آذربایجان شرقی به شبکه ریلی کشور است و ترابری ریلی به مرزهای جلفا و رازی از این مسیر برقرار خواهد شد و در حال حاضر از میانه تا بستان آباد افتتاح شده و در سالجاری با تکمیل بخش بستان‌آباد تا خاوران خدمات مسافری و باری به شهر تبریز میسر خواهد شد.

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها بهره‌برداری خط ریلی رشت- کاسپین در سالجاری را یکی دیگر از اقدامات در راستای توسعه شبکه ریلی کشور دانست و گفت: این پروژه برای اتصال بندر و منطقه آزاد کاسپین به شبکه ریلی احداث می‌شود که علاوه بر رونق تجاری منطقه با ایجاد پس کرانه ریلی امکان صادرات و واردات به کشورهای حاشیه خزر و ترانزیت از این کشورها به کشورهای همجوار ایران و آب‌های آزاد در جنوب ایران را فراهم می‌کند.

وی در خصوص هدف‌گذاری سالجاری توضیح داد و گفت: ۲۳۰ کیلومتر روسازی، ۳۰۰ کیلومتر زیرسازی و بیش از ۱۴ هزار متر مربع عملیات در بخش ایستگاه‌ها هدف‌گذاری سالجاری در توسعه خطوط ریلی کشور است که تخصیص نقدی و به موقع اعتبارات نقش مهمی در تحقق اهداف خواهد داشت.

خطیبی با اشاره به اولویت توسعه شبکه ریلی کشور در سیاست‌گذاری‌های دولت یادآور شد: به منظور تحقق اهداف لازم است روش‌ها و تضمین‌های کافی برای هماهنگی برنامه‌های اجرایی با سیاست‌های کلی حمل و نقل تدوین و تصویب شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: