April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
سود 57 ريالی در جنته این کاشی ساز؛
کد خبر: ۳۳۰۲۴۱
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
0
در حالی که چند سالی بود «کحافظ» در ناحیه سرخ زیان فعالیت می کرد، در سال 98 مجددا موفق شد به دایره سبز سوددهی برسد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «کارخانجات کاشی و سرامیک حافظ» از تحقق 57 ريال سود در سال مالی منتهی به اسفند 98 خبر داد؛ این در حالی است که در سال 97 زیان متحمل شده بود.

بر اساس این گزارش، درآمدهای عملیاتی این کاشی ساز در جهشی خیره کننده، از 207 میلیارد ريال در سال 97 به 991 میلیارد ريال در سال 98 افزایش یافت. مقدار فروش با افزایش 124 درصدی مواجه شد و بهبود نرخ های فروش نیز شتاب درآمدزایی «کحافظ» را بیشتر کرد.

این شرکت که در سال 97 فقط 57 میلیارد ريال صادرات داشت، در سال 98 از فروش خارجی خود بیش از 373 میلیارد ريال درآمد کسب کرد.

بهینه کردن خطوط تولیدی برای افزایش راندمان، تولید سایزهای جدید، طرح های متنوع و متناسب با نیاز بازار وکنترل عوامل بهای تمام شده اخذ نمایندگی فروش در هر استان، از جمله راهکارهای شرکت برای بهبود فرایند فروش است. مطالعه جهت تولید محصولات لوکس در سایز بزرگ و همچنین اخذ مجوز شهرک صنعتی حافظ در سال ۱۳۹۹ از دیگر اقدامات این کاشی ساز است.

«کحافظ» در جهت افزایش ظرفیت و کیفیت تولید محصولات، پرو‍ژه کاشي پرسلانی را به اجرا درآورده که تاکنون 29 درصد پیشرفت داشته و برآورد شده در 22 بهمن ماه سال 99 به بهره برداری برسد.

در نهایت، سود خالص شرکت به رقم 83 میلیارد ريال رسید؛ در شرایطی که در سال قبل از آن زیان خالص 114 میلیارد ريالی متحمل شده بود.

شایان ذکر است از آن جایی که «کحافظ» دارای زیان انباشته 607 میلیارد ريالی است، در مجمع سالانه سود تقسیم نخواهد شد.

کحافظ

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: