April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۰۲۷۶
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
0
محمودزاده گفت: فردا صبح در سراسر کشور کلنگ زنی ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان انجام می‌شود.

به گزارش پول نیوز،  محمود محمودزاده  معاون مسکن ساختمان وزیر راه و شهرسازی در برنامه روی خط خبر با بیان اینکه ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان فردا با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرای راه و شهرسازی و آموزش و پرورش در ۱۱ استان کشور کلنگ‌زنی می‌شود، گفت: در راستای طرح اقدام ملی بخشی از این واحد‌ها در قالب تفاهم نامه با دستگاه‌های مختلف به امضا رسیده انجام می‌شود و فردا کلنگ زنی ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در ۱۱ استان کشور اجرا می‌شود.

او ادامه داد: در این تفاهم‌نامه که با دستگاه‌های مختلف به امضا رسیده مقرر شد دستگاه‌های مختلف با تجمیع خدمات و امکانات که تحت پوشش خود دارند بتوانند برای خانه دار شدن کارکنان خود اقدامات لازم را انجام دهند که یکی از این دستگاه‌ها و وزارت آموزش و پرورش بوده است که برای تامین مسکن فرهنگیان فاقد واحد مسکونی بتوانند این واحد‌ها را بسازند.

محمودزاده با اشاره به اینکه دو دستگاه اراضی امکانات و خدماتی را که در اختیار دارند برای ساخت این پروژه‌ها در اختیار همدیگر قرار می‌دهند تا شرایط برای ساخت واحد‌های مسکونی فراهم شود افزود: تعداد واحد‌های مسکونی که برای این تفاهم‌نامه در نظر گرفته شده ۱۷۰ هزار واحد مسکونی بوده و طبق فراخوانی که اعلام شده ۳۰۹ هزار متقاضی معرفی شدند و در پالایش اولیه ۷۵ هزار متقاضی واجد شرایط بودند و ۱۴۵ هزار متقاضی شرایط لازم را نداشته و ۲۷ هزار نفر هم اعتراض کرده و ۸۷ هزار متقاضی هم اطلاعات ثبت نام ایشان تکمیل این بوده است که در مراحل بعدی پالایش و تکمیل اطلاعات متقاضیان تعداد واجدان شرایط افزایش می‌یابد.

او یادآور شد: بر اساس نیازسنجی که از فرهنگی انجام شد در استان‌های مختلف تامین زمین و امکانات ساخت این واحد‌ها انجام می‌شود و فردا هم با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرای راه و شهرسازی و آموزش و پرورش از طریق ویدیو کنفرانس ساخت این واحد‌ها آغاز می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان شهرسازی اظهار کرد: ۶ شهری که از طریق ویدیو کنفرانس عملیات اجرایی در آن‌ها آغاز می‌شود عبارت است از تهران، فارس، خوزستان، آذربایجان شرقی، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد است و در ۱۱ استان پروژه‌های مختلف اجرا می‌شود که عبارت است از تهران، فارس، خوزستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان، سمنان، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد و زنجان انجام می‌شود.

محمودزاده در ادامه افزود: پالایش ۷۵ هزار متقاضی واجد شرایط انجام شده و ۲۵ هزار نفر هم شکایت داشتند که در حال بررسی آن‌ها است و ممکن است تنها در صورتی که سبز باشد و برای تایید می‌شود.
او ادامه داد: ۸۷ هزار متقاضی اطلاعاتشان ناکافی بوده و ممکن است کد ملی، نام پدر و نام خانوادگی آن‌ها صورت کامل وارد نشده که مجدد به آن‌ها اطلاعات خود را تکمیل کنند.

محمودزاده افزود: از ۳۰۹ هزار نفر متقاضی که ثبت نام کردن ۱۴۵ هزار نفر به صورت قطعی واجد شرایط بودن و تا سقف ۱۷۰ هزار متقاضی ظرفیت برای تامین مسکن فرهنگیان وجود دارد.

معاون مسکن ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برنامه زمانبندی ساخت ۱۷۰ هزار مسکن فرهنگیان ۲ سال است، گفت: از زمانی که این واحد‌ها در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داده می‌شود، نهاد مجری توسط آن‌ها مشخص شده و با نظارت مستقیم وزارت راه وشهرسازی ساخته می‌شود و ظرف دو سال ساخت این واحد‌ها را به اتمام می‌رسد البته در این زمینه آورده متقاضی برای تکمیل هر چه سریعتر این واحد‌ها بسیار موثر است.

محمود زاده تاکید کرد: آورده متقاضی در این بخش بسیار مهم است و در برخی از پروژه‌ها در صورتی که آورده آن‌ها به موقع پرداخت شود زمان تکمیل آن‌ها تسریع می‌یابد.

معاون مسکن ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بر اساس آیین‌نامه و قانون ساماندهی مسکن پالایش متقاضیان بر اساس چهار شرط انجام شود، ادامه داد: ۷۵ هزار نفر متقاضی واجد شرایط در مسکن فرهنگیان بوده است ممکن است شرایط لازم را برای انتخاب نداشته باشند.

او با اشاره به اینکه متقاضیان پس از ثبت نام و معرفی به پروژه در ابتدا باید ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان واریزی اولیه داشته باشند، اظهار کرد: بر اساس حساب که اعلام شده تسهیلات بانکی هم به همان حساب وارد می‌شود و بر اساس حساب بانکی زمانبندی‌ها متقاضیان آورده خود را طبق پیشرفته واحد مسکونی واریز می‌کنند.

محمود زاده با اشاره به اینکه ساخت واحد‌های مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن و اساس قیمت تمام شده واحد‌های مسکونی است، ادامه داد: از همان ابتدا اعلام کردیم که واحد‌های مسکونی بر اساس قیمت تمام شده ساخته می‌شود و ما تمام تدابیر لازم را در نظر گرفته ایم که قیمت تمام شده ساختمان مسکونی ارزان‌تر شود.

او یادآور شد: تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت کشور به امضا رسید در پروژه‌های طرح قانون ثبت ۵۰% تخفیف عوارض در نظر گرفته شده و با سازمان نظام مهندسی ساختمان هم اعلام شد که برای خدمات ساختمانی در نظر گرفته شود.
او اظهار کرد: در حوزه تامین مصالح ساختمانی هم سعی کرده ایم به صورت اقساطی مصالح ساختمانی را که باعث کاهش قیمت تمام شده ساخت واحد‌های مسکونی شود و ما هم فعالیت خود را در نظر گرفته‌ایم که بهترین شکل ممکن را در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

معاونت مسکن ساختمان وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: قیمت تمام شده ساخت برای هر متر از این واحد‌ها این دو و نیم تا سه میلیون تومان است که قیمت خالص و ناخالص براساس قیمت امروز خواهد بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: