May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
حسابرس بر سود این شرکت مهر تأیید زد
کد خبر: ۳۳۰۵۴۰
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
0
سال 98 سال مطلوبی از نظر فروش و درآمدزایی برای «فروی» بود که اثرات آن را در مجمع سالانه مشاهده خواهد شد.

 

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «ذوب روی اصفهان» با رشد 33 درصدی در سال 98، برای هر سهم 2159 ريال سود محقق کرد.

بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده، شاهد رشد 55 درصدی درآمدهای عملیاتی هستیم و در این خصوص می توان گفت، مقدار فروش رشد 4000 تنی داشت و افزایش نرخ ها نیز کمک شایانی به بهبود مبلغ فروش کرد.

نکته جالب توجه این است که «فروی» در خصوص سال 99 کمی عقب نشینی کرده و مقادیر فروش را در حد و اندازه سال 97 پیش بینی کرده است. شرکت برآورد کرده در سال 99 با فروش 14 هزار تنی، به درآمد 2 هزار و 655 میلیارد ريالی دست یابد؛ در حالی که در سال 98 بالغ بر 2 هزار و 979 میلیارد ريال فروش انجام داده است.

«فروی» طرح ساخت و انتقال کوره ريخته گري را در دست اجرا دارد که پیش بینی شده با هزینه 70 میلیارد ريالی، در سال 1400 به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید:

بازدهی 170 درصدی «فروی»

 

بهبود بازارهای خارجی و رشد صادرات موجب شد تا در سال 98 ازم حل سود تسعیر ارز عملیاتی، درآمد 287 میلیارد ريالی را صاحب شود. به علاوه، 116 میلیارد ريال درآمد سرمایه گذاری ها شناسایی کرده که غالب آن مربوط به سود فروش سرمایه گذاری ها است.

نکته قابل توجه برای سهامداران «فروی» این است که هیئت مدیره در نظر دارد 95 درصد از سود تحقق یافته را در مجمع عمومی عادی سالیانه بین سهامداران خود تقسیم کند.

نکته دیگر این که با توجه به دستورالعمل حاکمیت شرکتی، «فروی» ملزم به فروش سهام شرکت باما است. این شرکت 1.8 درصد از سهام «باما» را به بهای تمام شده 41 میلیارد ريال در اختیار دارد که ارزش بازار آن هم اکنون چندین برابر بهای تمام شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: