April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
منتخب مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس یازدهم؛
کد خبر: ۳۳۰۵۸۰
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
0
مَسکن مهر یک مگاپروژه بود که توانست به حرکت چرخ های تولید در کشور کمک کند و در سال 99 نیز باید یک چنین طرح بزرگی برای نجات اقتصاد و اشتغال کشور بازتعریف شود.

 

به گزارش خبرنگار پول نیوز، بخش مَسکن همیشه جزء دغدغه های مردم و دولت های مختلف بوده است.هر دولتی برای رفع مشکل مَسکن اقشار ضعیف و متوسط جامعه، طرحی به مجلس برد و برخی  هم طرح های خود را اجرایی کردند.

فروش متری خانه، بدترین و البته مَسکن مهر را تا به امروز بهترین طرح دولتی برای خانه دار کردن ایرانیان می توان نامید. صد البته در شکل اجرای مَسکن مهر همانند طرح های بی شمار دیگر که در کشور اجرا می شود مشکل، انتقاد، ضعف و رانت بسیار زیاد وجود داشت و شاید به همین دلیل باشد که هنوز بسیاری از ثبت نام کنندگان این طرح، خانه های خود را دریافت نکرده اند.

ضعف در مواد اولیه به کار رفته در این طرح و افزایش های بی منطق قیمت این خانه ها و البته خدمات رسانی نصف و نیمه به این طرح از مشکلاتی بود که ایرانیان زیادی را به خود مشغول کرد اما؛ در هر حال این طرح توانست بسیاری از مردمی که سال ها آرزوی داشتن یک سرپناه را در ذهن خود می پروراندند خانه دار کند و این همان اصلی است که نباید فراموش شود.

اما دولت یازدهم همانند تمامی دولت های ماقبل خود به محض روی کار آمدن سعی کرد طرح‌های مهم و اثر گذار دولت قبل را با خاک یکسان کند و طرح مَسکن مهر از مهمترین طرح های دم دست روحانی و تیمش برای تخریب بود.

جایگزین مَسکن مهر نیز شد طرح ملی مَسکن که هنوز در سال پایانی دولت دوازدهم! نیز چیزی از آن جز ثبت نام و اصلاح و باز هم ثبت نام ندیده ایم.

اما به راستی مَسکن مهر نمی توانست راه خود را با کمی اصلاح در دولت بعدی ادامه دهد و آیا هیچ سودی برای مردم کشور نداشت؟

اجرای یک مگاپروژه تنها راه تحقق جهش تولید/مسکن مهر موتور حرکت اقتصاد ایران بود

 

شمس الدین حسینی منتخب مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس یازدهم و وزیر اسبق اقتصاد در دولتی که مَسکن مهر را طرح ریزی و اجرا کرد در مورد این طرح می گوید: در تمام دنیا و همین آمریکا که مرکز نظام سرمایه داری است، بخش مسکن، پیشتاز و موتور اشتغال و تولید است. مگر مسکن مهر نقش مهمی در تولید و اشتغال با ساخت ۵ میلیون واحد نداشت؟

وی می افزاید: بنده وقتی از مسکن مهر دفاع می کنم به این دلیل نیست که کیفیت ساخت مسکن مهر از بقیه مسکن ها بهتر بود. مسکن مهر باعث شد تا منابع مالی مختص مسکن؛ دقیقا به محل اصابت کند. آیا این انبوه مسکنی که ساخته شد به این دلیل نبود که محیط کسب و کار بهبود پیدا کرد؟ دلیل این کار این بود که دولت در مسکن مهر کارفرما و پیمانکار و همان تصدی گری معروف را پیاده نکرد.

منتخب مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس یازدهم با اشاره به نقش رهبری دولت در طرح مَسکن مهر، خاطرنشان می کند: دولت در مسکن مهر سکاندار و راهبر بود و کار تامین مالی آن را با پرداخت وام حل کرد و امروز در سال جهش تولید، تاکید می کنم که این شعار محقق خواهد شد اگریک مگاپروژه جدید در اندازه مسکن مهر در کشور تعریف و اجرا شود.

 

 

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: