به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، اولین ماه از سال جدید برای شرکت «شیشه سایپا» چندان توفیری با گذشته نداشت.
بر اساس گزارش عملکرد فروردین ماه سال 99، این شرکت موفق به شناسایی 17 میلیارد ريال درآمد شد؛ در حالی که در فروردین ماه سال 98 درآمد 19 میلیارد ريالی شناسایی کرده بود.
یکی از دلایل افت 11 درصدی مبلغ فروش می تواند کاهش مقدار فروش محصولات خودرویی در بازار داخل به سبب شیوع کروناویروس و البته افزایش شدید قیمت ها در بازار باشد. به همین جهت است که درآمد فروردین ماه نسبت به اسفند ماه کاهش قابل توجه 73 درصدی را تجربه کرد. البته فروش در اولین ماه از سال به طور سنتی همواره کمتر از ماه های دیگر سال است.
مقدار فروش فروردین سال 98 بیش از 13 هزار تن بود اما؛ در این سال به 5 هزار تن تقلیل یافت که این خود مدعای رکود بیش از پیش بازار فروش محصولات جانبی خودرو است.
هر چند که نرخ فروش انواع شیشه های ایمنی تیبا از 3.5 میلیون ريال در اسفند ماه سال 98 به 3 میلیون ريال در فروردین ماه سال 99 کاهش یافته اما؛ از سوی دیگر، نرخ شیشه های ایمنی پراید از 2.9 به 4.1 میلیون ريال رشد کرد.
با همه این اوصاف، به جهت کاهش شدید مقداری، مبلغ فروش شیشه های پراید 82 درصد و تیبا 56 درصد نسبت به اسفند ماه افت نشان می دهد.