May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
افت فروش در بحران کرونا؛
کد خبر: ۳۳۰۷۵۴
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
0
مقدار فروش محصولات جانبی خودرو به سبب رکود اقتصادی، شیوع کروناویروس و همچنین افزایش ناگهانی قیمت خودرو کاهش یافت.

 

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، اولین ماه از سال جدید برای شرکت «شیشه سایپا» چندان توفیری با گذشته نداشت.

بر اساس گزارش عملکرد فروردین ماه سال 99، این شرکت موفق به شناسایی 17 میلیارد ريال درآمد شد؛ در حالی که در فروردین ماه سال 98 درآمد 19 میلیارد ريالی شناسایی کرده بود.

یکی از دلایل افت 11 درصدی مبلغ فروش می تواند کاهش مقدار فروش محصولات خودرویی در بازار داخل به سبب شیوع کروناویروس و البته افزایش شدید قیمت ها در بازار باشد. به همین جهت است که درآمد فروردین ماه نسبت به اسفند ماه کاهش قابل توجه 73 درصدی را تجربه کرد. البته فروش در اولین ماه از سال به طور سنتی همواره کمتر از ماه های دیگر سال است.

مقدار فروش فروردین سال 98 بیش از 13 هزار تن بود اما؛ در این سال به 5 هزار تن تقلیل یافت که این خود مدعای رکود بیش از پیش بازار فروش محصولات جانبی خودرو است.

هر چند که نرخ فروش انواع شیشه های ایمنی تیبا از 3.5 میلیون ريال در اسفند ماه سال 98 به 3 میلیون ريال در فروردین ماه سال 99 کاهش یافته اما؛ از سوی دیگر، نرخ شیشه های ایمنی پراید از 2.9 به 4.1 میلیون ريال رشد کرد.

با همه این اوصاف، به جهت کاهش شدید مقداری، مبلغ فروش شیشه های پراید 82 درصد و تیبا 56 درصد نسبت به اسفند ماه افت نشان می دهد.

شیشه های «کساپا» ترک برداشت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: