سهامی گران از یک شرکت زیانده؛
کد خبر: ۳۳۰۸۳۰
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
0
در حالی که شرکت «آذریت» در سال 98 سود شناسایی کرده که اغلب آن را مدیون درآمد سرمایه گذاری ها است اما؛ باز هم نمی توان بین عملیات زیانده شرکت و قیمت سهام آن رابطه معناداری پیدا کرد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «آذریت» که با سرمایه اندک 6 میلیارد ريالی در بازار پایه فرابورس حضور دارد، طی سال 98 به سود خالص 10 میلیارد ريالی دست یافت و سودده شد.

بر اساس صورت های مالی دوره 12 ماهه منتهی به اسفند 98، درآمدهای این شرکت رشد اندک یک درصدی را تجربه کرده و به رقم یک میلیارد ريال رسید اما؛ بهای تمام شده افت فاحش 61 درصدی داشت و به همین جهت، بر خلاف سال 97، سود خالص در حساب های شرکت نشست.

این شرکت بلوک سیمانی می فروشد و مقدار فروش در سال 98 افزایش 387 درصدی را به نمایش گذاشت.

علاوه بر این، 3 میلیارد ريال سایر درآمدهای عملیاتی و 14 میلیارد ريال درآمد سرمایه گذاری ها شناسایی کرد که در سال قبل از آن سابقه نداشت.

در نتیجه این موارد، هر چند که از نظر عملیاتی «ساذری» زیانده تلقی می شود اما؛ درآمدهای غیرعملیاتی شرکت را به سوددهی رساند. به این ترتیب، به ازای هر سهم 1742 ريال سود محقق شد.

این شرکت تا پایان سال 98 بیش از 110 میلیارد ريال زیان انباشته در حساب های خود ثبت کرده و مشمول ماده 141 قانون تجارت شناخته می شود.

نسبت بدهی و نسبت جاری شرکت نیز در ارقام نامطلوبی قرار دارند؛ این شرکت در حالی 125 میلیارد ريال بدهی به بار آورده که فقط 22 میلیارد ريال دارایی دارد.

با همه این اوصاف، سهام «ساذری» در بازار سرمایه قیمت گزاف و گرانی دارد؛ هم اکنون هر سهم این شرکت به قیمت باورنکردنی 12820 تومان معامله می شود که اصلا با شرایط شرکت و صورت های مالی آن همخوانی ندارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: