کد خبر: ۳۳۱۱۸۳
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹
0
دولت چین به منظور مقابله با سیاست‌های آمریکا علیه شرکت‌های فناوری این کشور و همچنین حمایت از تولید داخلی خود، ۲.۲۵ میلیارد دلار در شرکت بین‌المللی ساخت نیمه‌رسانا (SMIC) که در حوزه ساخت تراشه‌های پیشرفته فعال است، سرمایه‌گذاری کرد.

چین 2.2 میلیارد دلار به تولید کننده تراشه کمک می کن

به گزارش پول نیوز به نقل از بلومبرگ، دولت چین به منظور مقابله با سیاست‌های آمریکا علیه شرکت‌های فناوری این کشور و همچنین حمایت از تولید داخلی خود، 2.25 میلیارد دلار در شرکت بین‌المللی ساخت نیمه‌رسانا (SMIC) که در حوزه ساخت تراشه‌های پیشرفته فعال است، سرمایه‌گذاری کرد.

 

این اقدام دولت چین در حالی رخ داد که آمریکا محدودیت‌ها را علیه شرکت‌های فناوری چینی افزایش داده است.

 

شرکت SMIC در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، نوشت: رشد سرمایه ثبت شده این شرکت از 3.5 میلیارد دلار به 6.5 میلیارد دلار پس از این سرمایه‌گذاری رسیده است.

 

بر اساس این بیانیه، سهم این شرکت چینی در کارخانه شانگهای از 50.1 درصد به 38.5 درصد کاهش خواهد یافت. این شرکت ظرفیت تولید 6 هزار تراشه 14 نانومتری در ماه را دارد و قصد دارد آن را به 35 هزار تراشه در ماه برساند.

 

این سرمایه‌گذاری جدید دولت پکن در حالی صورت گرفت که واشنگتن اقدام به جلوگیری از فروش محصولات شرکت‌های آمریکایی تولیدکننده تراشه به شرکت هوآوی کرده است.

 

وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه اعلام کرد که شرکت هوآوی و 114 شرکت تابعه آن از جمله واحد طراحی تراشه، برای استفاده از محصولات فناوری آمریکا نیاز به اخذ مجوزهای لازم دارند.

 

شرکت SMIC در حال برنامه ریزی برای فروش سهام خود در شانگهای است که می‌تواند بیش از 3 میلیارد دلار به فروش برسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: