کد خبر: ۳۳۱۳۲۸
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶
0
حدود یک سوم کسب و کارهای تعطیل شده در جهان به خاطر همه گیری ویروس اعلام کردند امیدی به بازگشایی ندارند و بسیاری از ناتوانی خود برای پرداخت صورت حساب ها و اجاره خبر دادند.

ناامیدی کسب وکار های کوچک دنیا از بازگشایی مجدد ناشی از کرونا

 

به گزارش  پول نیوز به نقل از سی ان بی سی، بیش از نیمی از مالکان کسب و کارهای کوچک و متوسط در جهان که مجبور شده اند به خاطر همه گیری ویروس کرونا فعالیت خود را متوقف کنند می گویند قادر نخواهند بود همان تعداد کارگرانی را که قبل از بحران کرونا داشتند، دوباره استخدام کنند.

 

فیسبوک در گزارشی که در روز دوشنبه منتشر کرد نتیجه نظرسنجی از 86000 مالک کسب و کارهای کوچک و متوسط را در اختیار بانک جهانی و سازمان توسعه و همکاری اقتصادی گذاشت. این گزارش بر تاثیر اقتصادی ماندگار ویروس کرونا مخصوصاً بر کسب و کارهای کودک اشاره داشت. این کسب و کارها مانند شرکت‌های بزرگ دسترسی بالا به سرمایه ندارند.

 

طبق این گزارش، تنها 45 درصد از مالکان و مدیران کسب و کارهای کوچک و متوسط اعلام کردند می‌توانند همان تعداد کارگرانی را که به مرخصی فرستاده اند، دوباره بر سر کار بازگردانند. اگر این آمار در مورد کسب و کارهای مشابه در سراسر کشور درست باشد، پیش بینی بهبود سریع اقتصادی از این بحران را خراب می کند.

 

حدود یک سوم کسب و کارهای تعطیل شده که در این نظرسنجی شرکت کرده اند اعلام کردند امیدی به بازگشایی ندارند و بسیاری از ناتوانی خود برای پرداخت صورت حساب ها و اجاره خبر دادند.

 

این گزارش همچنین از به تعویق انداختن افتادن دستمزد کارگران این کسب و کارهای کوچک و متوسط که به مرخصی اجباری فرستاده شده اند خبر داد. 90 درصد این افراد کارکنان هتل ها، کافه ها و رستوران ها هستند.

 

فیس بوک که مالکان کسب و کارهای کوچک و متوسط را از بزرگ ترین طرفداران تبلیغات دیجیتال خود می‌داند اعلام کرد نیمی از کسانی که از آنها نظر سنجی شده به صورت آنلاین با مشتریان خود در ارتباط هستند و این ارتباط روز به روز بیشتر میشود. بیش از یک سوم این کسب و کارها اعلام کردند در حال حاضر تمام فروش خود را آنلاین انجام میدهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: