April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۱۳۳۵
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۶
0
دولت انگلیس اعلام کرد شرکت‌هایی که وام کرونایی دریافت کردند، نمی‌توانند به سرمایه گذاران خود سود سهام پرداخت کنند و یا پاداش‌های نقدی به مدیران خود بپردازند.

انگلیس شرکت‌هایی را که وام دولتی دریافت کردند از پرداخت سود سهام منع کرد

 

به گزارش  پول نیوز به نقل از بلومبرگ، دولت انگلیس شرکت‌هایی را که وام‌های کرونایی دریافت کردند، از پرداخت سود سهام و پاداش‌های نقدی منع کرد.

این ممنوعیت پس از آن رخ داد که احزاب مخالف در انگلیس اصرار داشتند که هدف از پرداخت این وام‌ها باید کمک به شرکت‌ها برای عبور از بحران کرونا باشد نه پولدار کردن سرمایه گذاران و مدیران اجرایی.

وزارت خزانه داری انگلیس در بیانیه‌ای اظهار داشت: شرکت‌هایی که وام 50 میلیون پوندی (61 میلیون دلاری) یا بیشتر تحت برنامه موسوم به «وام کروناییِ وقفه بزرگ در تجارت» دریافت می‌کنند، مشمول شرایط این طرح می‌شوند.

محدودیت‌هایی نیز در رابطه با پرداخت حقوق مقامات ارشد شرکت‌ها و همچنین بازخرید سهام این شرکت‌ها اعمال شده است. در عین حال، حداکثر میزان وام نیز به 200 میلیون پوند افزایش یافت.

این شرایط که برای دوره وام اعمال می‌شود، برای وام‌هایی که از امروز تا یک سال آینده یا بیشتر از بانک انگلستان گرفته می‌شود، نیز در نظر گرفته شده است. اگر قبلاً بر سر سود سهام یا پرداخت‌های نقدی توافق شده باشد این ممنوعیت اعمال نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، مشاغل و شرکت‌ها در انگلیس تا به امروز بیش از 32 میلیارد پوند وام تحت برنامه‌های مختلف برای عبور از بحران کرونا دریافت کرده اند.

 

منبع:تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: