May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ورود ساکنان جدید پارلمان به بهارستان
کد خبر: ۳۳۱۶۵۹
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
0
مجلس یازدهم از ساعتی پیش رسما آغاز شد تا پارلمان ساکنان جدید خود را برای ۴ سال آینده بشناسند.

به گزارش پول نیوز، زنگ آغاز به کار رسمی مجلس یازدهم امروز هفتم خردادماه ۹۹ به صدا درآمد. مجلسی که چهره سیاسی آن در مقایسه با مجلس دهم تغییر اساسی کرده و اکثریت قاطع آن را نمایندگانی از طیف اصولگرا تشکیل می دهند.
 
آیت الله محمدی گلپایگانی، علی لاریجانی رییس مجلس دهم، امیر موسوی فرمانده ارتش، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه، عباسعلی کدخدایی سخنگو و قائم مقام شورای نگهبان، سید حسن خمینی، سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهوری، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری و سید محمود علوی وزیر اطلاعات، حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری، حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی و علی عسگری رییس سازمان صدا و سیما از  شخصیت‌هایی هستند که در مراسم افتتاح یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حضور دارند.

صندلی ریاست سنی این دوره از مجلس در اختیار حجت الاسلام سیدرضا تقوی از چهره های شاخص جامعه روحانیت مبارز است که قرار است در کنار مصطفی میرسلیم نایب رئیس هیئت رئیسه سنی، روح الله نجابت جوان‌ترین منتخب دبیر هیئت رئیسه سنی و محسن فتحی به عنوان جوان‌ترین منتخب دبیر دوم هیئت رئیسه سنی، اداره اولین جلسه مجلس یازدهم را برعهده گیرند.

افتتاحیه مجلس یازدهم اگرچه تحت تاثیر کرونا خلوت و با مهمانانی کمتر برگزار می شود اما چهره های شاخص در آن حضور دارند. حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری از جمله مهمانان این مراسم هستند.

در ابتدای مراسم افتتاحیه معاون قوانین مجلس شورای اسلامی طبق ماده ۱۰ آیین نامه داخلی مجلس، اعضای هیات رییسه سنی مجلس را معرفی می کند.

سخنرانی رئیس‌جمهوری، گزارش وزیر کشور و برگزاری مراسم تحلیف منتخبان مجلس یازدهم از دیگر بخش‌های این مراسم است.

مجلس دهم همچون مجالس پیشین دارای ۲۹۰ کرسی است که در نشست افتتاحیه آن، چند کرسی خالی است، تکلیف برخی نمایندگان در دور دوم مشخص خواهد شد و چند کرسی دیگر نیز باید تا ۱۴۰۰ منتظر بمانند تا صاحبان خود را بشناسند.

در جلسه امروز شعب ۱۵گانه تشکیل می شود تا اعتبارنامه ها بر اساس حروف الفبای شهرستان ها در اختیار نمایندگان در شعب گذاشته ‌شود تا بررسی شده و به تصویب برسد.

امسال به دلیل شیوع کرونا، مراسم تجدید بیعت با آرمان های بنیانگذار انقلاب و حضور در حرم مطهر امام راحل برگزار نخواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: