کد خبر: ۳۳۱۸۲۵
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
0
کاهش هزینه‌کرد مصرف کنندگان در آمریکا و افزایش صرفه جویی مالی آنها نشان می دهد سال ها طول می کشد تا اقتصاد این کشور از همه گیری ویروس کرونا بهبود یابد.

مصرف کنندگان درامریکا هزینه های خود را پایین اوردند

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، مصرف کنندگان در آمریکا هزینه های خود را در ماه آوریل برای دومین ماه متوالی پایین آوردند و پس انداز آنها در این ماه به بالاترین حد رسیده است. افزایش صرفه جویی مالی این مصرف کنندگان نشان می دهد سال ها طول می کشد تا اقتصاد از همه گیری ویروس کرونا بهبود یابد.

 

گزارش وزارت اقتصاد آمریکا نشان می دهد اقتصاد این کشور تا حد زیادی وابسته به دولت است. کمک های مالی سه تریلیون دلاری دولت از طریق بسته های حمایتی، درآمدهای فردی را به بالاترین حد رسانده است.

 

خبر سقوط ماهانه صادرات اقتصاددان ها را نگران کرده که آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی با بیشترین کاهش تولید ناخالص داخلی از زمان رکود بزرگ مواجه خواهد بود. اطلاعات مربوط به بازار کار، تولید کارخانه ای و خانه سازی هم در این ماه چندان خوشایند نیست.

 

به عقیده اقتصاددان ها، اقتصاد آمریکا در حال حاضر کاملا وابسته به گشاده دستی دولت است.

 

وزارت اقتصاد آمریکا اعلام کرد هزینه مصرف کنندگان در این کشور که دو سوم فعالیت‌های اقتصادی آمریکا را تشکیل می‌دهد، 13.6 درصد در ماه گذشته پایین آمد که بزرگ ترین سقوط از 1959 است. هزینه مصرف کنندگان در ماه مارس 6.9 درصد کاهش داشت.

 

اقتصاددان ها پیش بینی می کنند هزینه مصرف کننده 12.6 درصد در آوریل پایین بیاید. دلیل این کاهش می‌تواند هزینه کمتر مردم در بخش بهداشتی باشد چون دندانپزشکی ها بسته هستند و بیمارستانها جراحی های انتخابی و ویزیت های غیر اورژانس را جهت تمرکز بر بیماران ویروس کرونا به تعویق می‌اندازند.

 

ویروس کرونا تا حالا جان بیش از 100 هزار نفر را در آمریکا گرفته که بالاترین میزان مرگ و میر در دنیا است.

 

هزینه مصرف کنندگان در رستورانها، هتل ها و مسافرخانه ها هم پایین آمده است.

 

ولی بحران ویروس کرونا درآمد مصرف کنندگان را در آوریل افزایش داده است. دولت آمریکا 3 میلیارد دلار دیگر کمک مالی به خانواده ها اختصاص داده است.

 

درآمد فردی در ماه گذشته 10.5 درصد افزایش داشت. اگر کمک‌های دولت نبود درآمد مردم 6.3 درصد کاهش می‌یافت چون بسته شدن کسب و کارها دستمزد آنها را 8 درصد پایین آورده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: