May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۲۲۸۴
۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
0
یک نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است که به دلیل ضعف نظارت مجلس بر اجرای اصل 44 قانون اساسی، عملا این اصل ناکارآمد شده است.

 

کمال علیپور نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پول‌نیوز با اشاره به اولویت‌های مجلس یازدهم در حوزه اقتصاد، گفت: مجلس باید نظارت کند چه اموالی از دولت به چه کسانی واگذار شده است.

 

وی افزود: یکی دیگر از اولویت‌‌های مجلس حرکت به سمت توسعه و سازندگی با کاهش هزینه‌های جاری است، تأمین مالی خارجی و داخلی باید مورد توجه مجلس قرار گیرد، زیرا نمی‌توان 65 هزار پروژه نیمه تمام را با 60 هزار میلیارد تومان بودجه به نتیجه رساند.

 

نماینده مردم قائمشهر با بیان اینکه مجلس یازدهم باید جرات تدوین طرحی برای شفاف‌‌سازی واگذاری طرح‌ها را داشته باشد، اظهارداشت: از طرف دیگر مجلس باید موضوع شفافیت آراء را نیز پیگیری کند، زیرا جلوگیری از فساد از جمله مزایای شفافیت آراء نمایندگان است.

 

علیپور اضافه کرد: جدی‌تر گرفتن نظارت، موضوعی است که باید در اولویت مجلس یازدهم قرار گیرد، زیرا نظارت حلقه مفقوده در عملکرد مجلس است؛ معتقدم نطق و تذکر نمایندگان به معنای نظارت نیست و باید تعریف بهتر و دقیق‌تری از نظارت نمایندگان مجلس ارائه دهیم تا تغییراتی ایجاد شود.

 

نماینده مردم قائمشهر در مجلس یازدهم در پایان خاطرنشان کرد: اصل 44 قانون اساسی می‌توانست با افزایش بهره‌وری و صادرات، ایجاد اشتغال و تولید، کشور را نجات دهد، اما به دلیل عدم نظارت در نحوه اجرای این اصل، هنوز کشوری واردکننده هستیم و در عمل این اصل به دلیل نظارت ضعیف مجلس ناکارآمد شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: