April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
تکرار سود با فروش «فسازان» و «فروی»؛
کد خبر: ۳۳۲۳۳۶
۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
0
این چندمین بار است که «چدن» و «کاما» اقدام به فروش سهام خود در «فسازان» و «فروی» می کنند و سود قابل توجهی از این محل شناسایی می کنند.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، این روزها که قیمت سهم ها سربه فلک کشیده و اعداد و ارقام باورنکردنی را می بیند، فروش سهم برای برخی سهامداران عمده از جذابیت بالایی برخوردار است.

 

نگاهی به صورت وضعیت پرتفوی شرکت های سرمایه گذاری نیز مؤید همین موضوع است و نشان می دهد که در این روزها با دست باز اقدام به فروش سهام تحت تملک خود می کنند و به دنبال شناسایی سود قابل توجه از این محل هستند. اتفاقی که در سال گذشته برای بسیاری از شرکت ها خوش یمن بود و موجب شتاب بیشتر رشد سود شد.

 

در همین راستا، شرکت «توليدي چدن سازان» با نماد «چدن» برای چندمین بار شفاف سازی روانه کدال کرد و از شناسایی سود از محل فروش سهام شرکت غلتک سازان سپاهان با نماد «فسازان» پرده برداشت. «چدن» 5.7 میلیون سهم «فسازان» را در بازار عرضه کرده که سود قابل توجه 199 میلیارد ريالی را به دنبال داشته است.

 

لازم به ذکر است که این میزان سود معادل 8 درصد از کل فروش سال 98 «چدن» است. البته این شرکت در چند نوبت دیگر نیز اقدام به فروش سهام «فسازان» و شناسایی سود کرده است. بنابراین، در سال 99 نیز باید منتظر درج ارقام مناسبی در برابر سرفصل درآمد سرمایه گذاری ها باشیم.

چنین رخدادی در شرکت «باما» که سهامدار عمده «ذوب روی اصفهان» است نیز رخ داده و برای چندمین بار اعلام کرده که از محل فروش 2.9 میلیون سهم «فروی»، 160 میلیارد ريال سود شناسایی کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: