April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
535 ريال سود ماحصل لیزینگ بهمن در سال 98؛
کد خبر: ۳۳۲۵۲۴
۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷
0
شرکت «لیزینگ بهمن» در سال 98 رشد مطلوبی در سودآوری را تجربه کرد و خاطره تلخ سال 97 را از یادها برد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «لیزینگ بهمن» به صورت حسابرسی شده در سال 98 موفق به تحقق 535 ريال سود به ازای هر سهم شد.

 

بر اساس صورت های مالی منتشر شده، سود خالص فعالیت های شرکت در این سال 428 میلیارد ريال بود که 75 درصد بیش از سود سال مالی قبل است. هیئت مدیره «ولبهمن» در نظر دارد 213 میلیارد ريال از این رقم را به عنوان سود نقدی در مجمع عمومی عادی سالیانه بین سهامداران خود تقسیم کند.

 

شیب سودآوری این شرکت لیزینگ در چند سال اخیر کند شده بود و حتی در سال 97 با افت قابل توجه سودآوری مواجه شد اما؛ در سال 98 جبران گذشته کرد و روندی جدید را شکل داد.

شیب سودآوری «ولبهمن» تند شد

شرکت جهت گسترش فعالیت عملیاتی خود در سال 99 نسبت به انعقاد قرارداد با خودروساز و واریز پیش پرداخت جهت خرید خودرو اقدام کرده است.

 

مبلغ یک هزار و 260 میلیارد ريال درآمد عملیاتی حاصل فعالیت شرکت بود که 23 درصد رشد نشان می دهد. از سوی دیگر، هزینه تامین منابع مالی عملیات لیزینگ فقط 5 درصد افزایش یافت. در نتیجه، سود ناخالص رشد 59 درصدی را تجربه کرد.

 

در صورت تصویب معافیت شرکت های لیزینگ از قانون مالیات بر ارزش افزوده، بهای تمام شده کاهش می یابد که این امر موجب رشد فعالیت های عملیاتی لیزینگ می شود.

 

به علاوه، 51 میلیارد ريال سایر درآمدهای عملیاتی شناسایی شد که اغلب آن مربوط به جرايم تاخير اقساط معوقه و چکهاي برگشتي مشتريان است. 12 میلیارد ريال نیز درآمد متفرقه عاید «ولبهمن» شد.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: