کد خبر: ۳۳۲۶۱۳
۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
0
یک نماینده مجلس گفت: امروز شاهدیم که برخی بانک‌ها در مسیر پرداخت وام ازدواج سنگ‌اندازی می‌کنند و خلاف مصوبه قانونی مجلس، خواهان بیش از دو ضامن برای هر وام ازدواج 50 میلیون تومانی هستند که این امر تخلف است که باید رسیدگی شود.

 

محمدجواد عسگری نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پول‌نیوز با انتقاد از  سنگ‌‌اندازی برخی بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج به زوج‌ها، گفت: طبق قانون مصوب مجلس، بانک‌ها موظف‌اند در ازای هر وام ازدواج، یک ضامن معتبر را از زوج‌های جوان مطالبه کنند.

وی ادامه داد: امروز شاهدیم که برخی بانک‌ها در مسیر پرداخت وام ازدواج سنگ‌اندازی می‌کنند و خلاف مصوبه قانونی مجلس، خواهان بیش از دو ضامن برای هر وام ازدواج 50 میلیون تومانی هستند که این امر تخلف است که باید رسیدگی شود.

نماینده مردم داراب در مجلس یازدهم با بیان اینکه در سال‌های اخیر وام ازدواج از 3 میلیون تومان به 10 میلیون تومان و در سالجاری نیز به 50 میلیون تومان افزایش یافته است، اظهارداشت: در تمام این سال‌ها مصوبه مجلس برای وام ازدواج لازم‌الاجرا بوده و بانک‌ها باید این مصوبه را اجرا می‌کردند، اما متأسفانه به بهانه‌های واهی و به بهانه اینکه دولت هنوز آیین‌نامه‌های آن را تدوین و ابلاغ نکرده، از پرداخت وام ازدواج امتناع و از مصوبه مجلس سرپیچی می‌کنند.

عسگری تصریح کرد: متأسفانه نظارتی بر بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج وجود ندارد که همین امر موجب شده تا بانک‌ها در ارائه تسهیلات بانکی بهانه‌تراشی‌ کنند.

نماینده مردم داراب در مجلس یازدهم در پایان با بیان اینکه بانک‌ها توانایی پرداخت وام ازدواج را دارند، خاطرنشان کرد: در بودجه سالجاری منابع لازم برای پرداخت وام ازدواج لحاظ شده است و بانک‌ها موظف و ملزم به اجرای قانون هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: