May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
«بانک تجارت» در دایره سبز سودآوری؛
کد خبر: ۳۳۲۹۰۳
۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
0
در حالی که 3 سال اخیر «بانک تجارت» با ثبت زیان سنگین سپری شده بود اما؛ در سال 98 مجددا به دایره سوددهی بازگشت.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، صورت های مالی سال 98 «بانک تجارت» خبر از سودآوری می دهد.

 

بر اساس این گزارش، در سال 98 به ازای هر سهم 9 ريال سود محقق شده؛ در حالی که در سال قبل از آن زیان 25 ريالی شناسایی کرده بود.

 

تراز درآمدی «بانک تجارت» همچنان منفی است و در سال 98 هر چند 7 درصد بر سود تسهیلات اعطایی خود افزود اما؛ در مقابل، سود سپرده های بانکی رشد 15 درصدی را به ثبت رساند. شرایط به گونه ای بود که اگر 41 هزار میلیارد ريال سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها و سپرده‌گذاری‌ها وجود نداشت، سهم بانک از درآمدهای مشاع منفی می شد اما؛ در حال حاضر با رشد جالب توجه 234 درصدی همراه شده است.

 

در بخش غیرمشاع عملیات «بانک تجارت» قابل قبول نبود و با افت 14 درصدی در این بخش مواجه شد و به طور کلی، جمع درآمدها رشد 20 درصدی را نشانه رفت.

 

کنترل هزینه ها به مدد «وتجارت» آمد تا در نهایت، از 86 هزار و 760 میلیارد ريال درآمد تحقق یافته، 2 هزار و 24 میلیارد ريال سود خالص باقی بماند. سال 97 با ثبت زیان خالص 5 هزار و 521 میلیارد ريالی به پایان رسیده بود.

«وتجارت»

به این ترتیب، مبلغ زیان انباشته «وتجارت» به 107 هزار و 489 میلیارد ريال تنزل یافت و همچنان در مرز ماده 141 قانون تجارت قرار دارد.

 

لازم به ذکر است که در صورت های مالی تلفیقی سود 43 میلیارد ريالی به بار نشسته که در مقایسه با سایر بانک ها، عملکرد تلفیقی بهتری داشته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: