April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۳۱۰۹
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۳
0
دولت انگلیس قصد دارد روند تصاحب شرکت‌های بزرگ و مهم را توسط شرکت‌های خارجی محدودتر کند تا از این طریق از تملک شرکت‌هایی که از نظر امنیت ملی اهمیت دارند، توسط خارجی‌ها به خصوص سرمایه‌گذاران چینی جلوگیری کنند.

انگلیسی ها از تصاحب شرکت های بزرگ توسط چینی ها می ترسند

 

به گزارش پول نیوز به نقل از راشاتودی، دولت انگلیس به دنبال بالا بردن قدرت خود برای دخالت در تملک شرکت‌های بزرگ و مهم توسط طرف‌های خارجی است.

هدف از این اقدام جلوگیری از تملک و استفاده خارجی‌ها و به خصوص طرف‌های چینی از فناوری شرکت‌هایی است که یا از دانش خاصی برخوردار هستند یا در زمینه مبارزه با ویروس کرونا فعالیت می‌کنند.

نمایندگان مجلس انگلیس امروز قصد دارند در باره اعمال برخی تغییرات درباره قانون شرکت‌ها در این کشور تصمیم گیری کنند.

بر اساس بیانیه‌ای که در سایت دولت انگلیس آمده هدف از این اقدام حفاظت از عوامل مرتبط با امنیت ملی این کشور است.

الحاقیه قانون شرکت‌ها در انگلیس به دولت این کشور اجازه خواهد داد تا در تحقیق و بررسی فروش شرکت‌های مهم به طرف‌های خارجی دست بازتری داشته باشد.

مقامات انگلیسی می‌گویند با توجه به تاثیرات به شدت خسارت بار شیوع ویروس کرونا بر برخی شرکت‌های انگلیسی آنها مستعد تملک از سوی طرف‌های خارجی هستند.

البته شرکت‌هایی که در زمینه مقابله با ویروس کرونا فعال هستند که از جمله آنها می‌توان به شرکت‌های تولید کننده واکسن و یا تولید کنندگان تجهیزات پزشکی محافظتی اشاره کرد بیش از دیگر شرکت‌ها در معرض تملک از سوی خارجی‌ها قرار دارند.

قانون شرکت‌ها در انگلیس در سال 2002 به تصویب رسیده و تا کنون دولت این کشور غالبا به بهانه امنیت ملی در 20 قرارداد تملک یا ادغام شرکت‌ها در این کشور بر مبنای این قانون ورود کرده است.

 

منبع: فارس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: