May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
افت شدید درآمدها و ثبت زیان عملیاتی؛
کد خبر: ۳۳۳۷۴۰
۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳
0
کاهش قابل توجه درآمدها موجب شناسایی زیان عملیاتی در «ولتجار» طی سال 98 شد.


به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «واسپاري گسترش تجارت و سرمايه ايرانيان» سال مالی منتهی به اسفند 98 را با تحقق 71 ريال سود به ازای هر سهم به پایان رساند که نسبت به سال 97 رشد جالب توجه 168 درصدی را به معرض نمایش می گذارد.


بر اساس این گزارش، درآمدهای عملیاتی شرکت نه تنها رشد نداشت بلکه با افت شدید 61 درصدی مواجه شد. به همین جهت، سود ناخالص 59 درصد افت کرد و هزینه های عمومی, اداری و تشکیلاتی، موجب ثبت زیان عملیاتی حدود 3 میلیارد ريالی شد.


در این بین، تنها فعالیت های غیرعملیاتی «ولتجار» را از دام زیان فراری داد. هزینه مالی شرکت با افت 61 درصدی به 14 میلیارد ريال رسید و از سوی دیگر، 44 میلیارد ريال درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها شناسایی کرد و 33 میلیارد ريال نیز درآمد متفرقه به ثبت رساند.


در نهایت، با عملکرد غیرعملیاتی، 42 میلیارد ريال سود خالص در سال 98 عاید «ولتجار» شد؛ در حالی که 16 میلیارد ريال سود خالص در سال 97 شناسایی شده بود.

«ولتجار» غیرعملیاتی سودده شد

این شرکت که سرمایه 600 میلیارد ريالی دارد، از سود انباشته کمی در حدود 57 میلیارد ريال برخوردار است.


«ولتجار» که در بازار پایه زرد فرابورس حضور دارد، هم اکنون قیمت هر سهم آن بالغ بر یک هزار ريال و ارزش بازار آن بیش از 6 هزار میلیارد ريال است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: