April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
سامانه ماسه؛ پل ارتباطی خریدار و تولید کننده
کد خبر: ۳۳۳۸۵۷
۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
0
در جلسه مشترکی که میان مدیران ارشد بانک مسکن و شرکت بازرگانی سرمایه گذاری مسکن برگزار شد، حاضران مطالبی در مورد نیازهای بخش مسکن و سامانه ماسه بیان کردند.

کاهش حضور مصالح بی‌کیفیت در صنعت ساختمان با حضور ماسهبه گزارش پول نیوز عبداله رحیم لوی مدیرعامل شرکت بازرگانی سرمایه گذاری مسکن در این جلسه ضمن تاکید به نیاز حال و حاضر صنعت ساختمان سازی به سامانه ای هوشمند برای رفع نیازهای خود گفت: افراد با حضور در سامانه ماسه می توانند بر اساس قوانین و دریافت استعلام قیمت درخواست خرید خود را بارگذاری کنند.

وی ادامه داد: «این نکته را در نظر داشته باشید که بخشی از مشتریان ما عام و بخشی دیگر مشتریان خاص مانند سازندگان طرح مسکن ملی و سازمان ها می توانند باشند به همین دلیل بحث خرید اعتباری را نیز در نظر گرفتیم و با ایجاد بخشی به نام کیف پول اعتباری این مهم رخ خواهد داد .»

رحیم لوی در مورد خرید اعتباری افزود: «ابتدا در سیستم بانکی درخواستی ثبت می شود و اعتبار سنجی رخ می دهد سپرده گذاری و تامین منابع در نظام بانکی شکل می گیرد و این تقاضا به سمت ما ارسال می شود و اعتبار لازم نیز در کیف پول اعتباری وجود خواهد داشت. »

وی تاکید کرد: «کیف پول اعتباری می تواند خاص طرح مسکن ملی باشد و یا حتی تمام مشتریان بانک مسکن را تحت پوشش قرار دهد و البته برای پوشش قرار دادن کلیه مشتریان نظام بانکی کشور نیز محدودیتی ندارد.»
مدیرعامل شرکت بازرگانی سرمایه گذاری مسکن سامانه ماسه را پل ارتباطی میان تولیدکننده و خریدار دانست. تولید کنندگان می توانند محصولات خود را در سامانه ماسه بارگذاری و عرضه کنند و مصرف کنندگان نیز با انجام استعلام و به صورت نقدی و اعتباری دست به خرید بزنند.

مدیران ارشد بانک مسکن نیز در این دیدار ضمن تایید نیاز جامعه به استفاده از فناوری های نوین برای تسهیل عملکردها اعلام کردند: « چرخش منابع بیشتر در سیستم بانکی با حضور این سامانه برای ما مهم تر ست اما ما نیاز داریم از مزیت های این طرح به نفع بانک خودمان استفاده کنیم. به طور خاص می‌تواند انحصار این سامانه برای مشتریان بانک مسکن یکی از این مزیت ها باشد. »

رحیم‌لوی در پاسخ به این درخواست مدیران بانک مسکن گفت: «یکی از کارهایی که ما در آینده انجام خواهیم داد دریافت حق عضویت برای حضور تامین کنندگان در سامانه ماسه است که در آن مقطع می توان به تامین کنندگان دارای حساب در بانک مسکن تخفیف خاص برای عضویت داد.»

وی ادامه داد: مشتریان در سامانه ماسه می توانند خریدنقدی یا اعتباری را انتخاب کنند که در بخش اعتباری فاصله های زمانی گوناگونی وجود خواهد داشت و می توان به مشتریان بانک مسکن اعتبار و زمان خاص تعریف کرد.

رحیم‌لوی خاطرنشان کرد: « شرکت بازرگانی سرمایه گذاری مسکن صرفا برای کسب سود فعالیت نمی کند و بحث مهم ما در مورد ایجاد سامانه ماسه کم کردن حضور مصالح غیر استاندارد در بازار و در صنعت ساختمان سازی است.

گفتنی است در پایان این جلسه قرار بر این شد تا کارشناسان و مدیران هر دو مجموعه جلسات کارشناسی دیگری را برای رسیدن به نتیجه نهایی برگزار کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: