کد خبر: ۳۳۳۹۵۳
۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
0
با همه گیری ویروس کرونا و کند شدن فعالیت در روسیه و کاهش قیمت نفت، پیش بینی می شود تا رشد اقتصادی این کشور 6 درصد در سال جاری کوچک شود.

رشد اقتصادی  روسیه ۶ درصد ضعیف تر می شود

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، بانک جهانی انتظار دارد اقتصاد روسیه 6 درصد در سال جاری میلادی کوچک شود که بیشترین رکود از سال 2009 تا حالا است. اقتصاد روسیه تحت فشار همه گیری ویروس کرونا و کاهش قیمت نفت قرار دارد.

همه گیری ویروس کرونا فعالیت‌های تجاری در روسیه را کند کرده و تقاضا برای نفت، اصلی‌ترین صادرات این کشور را پایین آورده است.

پس از برقراری تعطیلی های گسترده در سراسر روسیه جهت مهار گسترش ویروس کرونا، نرخ بیکاری در این کشور افزایش یافت. بانک جهانی حالا پیش بینی میکند تولید ناخالص داخلی با سریعترین سرعت طی یازده سال گذشته کاهش یابد. این بانک تخمین می زند اقتصاد جهان 5.2 درصد در سال جاری میلادی کوچک شود.

بانک جهانی اعلام کرد انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی روسیه 2.7 درصد در 2021 و 3.1 درصد در 2022 افزایش یابد.

در گزارش این بانک آمده است:« با وجود پیش بینی رشد برای تولید ناخالص داخلی، تولید ناخالص داخلی در 2022 به زحمت به سطح قبل از بحران کرونا خواهد رسید».


بانک جهانی اعلام کرد در صورت نبود موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا که می تواند باعث اعمال دوباره محدودیت‌ها بر کسب و کارها در روسیه شود، اقتصاد روسیه در نیمه دوم 2020 روند بهبودی را طی خواهد کرد که نتیجه افزایش مصرف خانواده هاست.

ریناد سلیگمن، مدیر بانک جهانی در روسیه گفت:« در صورت نبود حمایت های دولتی، فقر در روسیه افزایش می یافت».

سلیگمن گفت اگر دولت یارانه های مالیات برای حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط را پرداخت نمی کرد، فقر در روسیه در سال جاری میلادی تا 15 درصد افزایش پیدا می کرد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: