April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۴۰۸۵
۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
0
طراحی یک صفحه شبیه وب‌سایت بانکي که مشتري آن هستيد و استفاده از دامنه مشابه، در صورتي که متوجه اين جعل نشويد، مي‌تواند منتج به خالي كردن حساب بانكي شما شود.

نگذارید حساب بانکی‌تان را خالی کنندبه گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز فیشینگ در واقع شيوه اي براي به دست آوردن اطلاعات کارت بانکي شماست و هکر پس از در اختيار گرفتن اين اطلاعات، حساب شما را خالي مي‌كند.

ماجرا از این قرار است که یک صفحه شبیه به وب‌سایت بانک و دامنه مشابه براي فريب دادن مشتري استفاده مي‌شود. هنگامي که مشتري اطلاعات خود را در آن وارد مي‌كند، هكر با استفاده از آن اطلاعات حساب مشتري بانك را خالي مي‌كند.

این موضوع هم در رابطه با وب‌سایت بانک‌های مختلف و هم درگاه‌های پرداخت قابل انجام است. اگر هکر نام کاربري و رمزو ورود اينترنت‌بانک شما را به دست آورد، مي‌تواند با واريز كردن پول به حساب خودش در همان بانك، پول شما را سرقت كند. در صورتي هم كه شما اطلاعات كارت بانكي خود را در يك درگاه پرداخت جعلي وارد كنيد، هكر مي‌تواند با اطلاعات كارت بانكي شما از درگاه‌هاي اصلي اقدام به خريد كند.

برای اینکه در چنین تله‌ای نيفتيد، لازم است نسبت به دامنه وب‌سايت بانکي خود و همچنين درگاه پرداختي که به آن هدايت شده‌ايد، حساس باشيد.

درگاه پرداخت صفحه‌ای است که شما به‌واسطه آن خریدی اینترنتي را انجام مي‌دهيد؛ همان صفحه‌اي که در آن اطلاعات کارت بانکي خود را وارد مي‌كنيد. دامنه درگاه‌هاي پرداخت با سه حرف انگليسي كه معمولاً مخفف نام شركت پرداخت الكترونيكي است آغاز شده و با Shaparak.ir ادامه مي‌يابد. اگر دامنه درگاه پرداخت خلاف آنچه بود كه اشاره شد، بدانيد اين دامنه جعلي است و از وارد كردن اطلاعات كارت بانكي خود پرهيز كنيد.

در رابطه با دامنه وب‌سایت بانک نیز باید آن را دقیقاً به خاطر داشته باشيد، زيرا براي جعل آن نيز از دامنه‌هاي مشابه با دامنه اصلي استفاده مي‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: