April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۴۳۳۸
۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
0
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کسانی که علیه سند همکاری ۲۵ساله ایران و چین تبلیغات منفی می کنند، اغراض خاص دارند. مصالح و منافع ایران برای مسوولان ارشد کشور مهم است.

به گزارش پول نیوز، منصور غلامی روز دوشنبه در جشنواره روابط عمومی های برتر دانشگاه ها که در وزارت علوم برگزار شد، به سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین اشاره و تاکید کرد: به عنوان یک عضو هیأت دولت باید بگویم این سند امضا نشده و پیشنهادی است که در دولت به معنای بخش اجرایی و مجری کشور، مطرح و در جمع بندی به عنوان یک سند مناسب تایید شد.

وی افزود: یک طرف این سند کشور چین است که باید از منظر خودش به این سند بپردازد. اگر هر دو طرف همکاری کننده  این سند را تایید کردند در ایران باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

وزیر علوم تصریح کرد: هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و کسانی که روی این سند تبلیغات منفی می کنند اغراض خاص دارند، چون تشخیص اجرایی بودن یا نبودن این سند کار سختی نیست.

غلامی یادآور شد: افرادی که نظر و نیت خیر دارند، توجه داشته باشند مصالح و منافع ایران برای مسوولان ارشد کشور مهم است.

وی تاکید کرد: افرادی که با نگاه مغرضانه به این موضوع پرداختند، بدانند فهم مردم ایران بیش از این است که عده ای با تبلیغات مقطعی آنها را دچار نگرانی کنند و مجموعه متولی این سند در اولین فرصت که لازم بدانند اطلاع رسانی صحیح انجام می دهند، هر چند تا حدودی زوایای این بحث تاکنون باز شده است.

روابط عمومی‌ها بازوی دانشگاه‌ها هستند
وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود روابط عمومی‌ها را به عنوان بازوی دانشگاه‌ها توصیف کرد و گفت: روابط عمومی‌ها باید دستاوردهای علمی دانشگاه‌ها و استادان را تبلیغ کنند.

غلامی افزود: روابط عمومی دانشگاه ها از جهت نگاه به وظایف و نقشی که می توانند داشته باشند، متحول شده است.

وی یادآور شد: دانش به روز کمک می کند آنچه رخ می دهد به بهترین وجه باشد؛ علاقه در محیط کاری محور اصلی موفقیت ها است.

وی تاکید کرد: شاید خیلی از کارها را از نظر شرایط عمومی نتوان به موقع انجام داد و مدیران روابط عمومی ها از ارتباط نزدیک برای تقویت روحیه همکاری و علاقه مندی در همکاران خود استفاده کنند.

وزیر علوم تصریح کرد: استادان انگیزه ای برای تبلیغ آنچه به دست آورده اند، ندارند و ما که به تبلیغ دستاوردهای علمی خود نیاز داریم باید سراغ مجموعه های علمی برویم و در اختیار عموم قرار دهیم.

غلامی گفت: حق مردم است که در جریان مسایل و آنچه امیدوارکننده است، قرار گیرند. دانشجویان و خانواده ها باید به موقع از مسال حساس مطلع شوند.

وی اظهار داشت: ستاد وزارت علوم پشتیبانی برنامه های کلان را در پیش دارد و روابط عمومی به عنوان نخ تسبیح تجربیات را بین خانواده ارزشمند دانشگاهیان منتقل می کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: