May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۴۷۲۵
۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
0
وزیر نفت گفت: توانسته ایم ظرفیت غرب کارون را به ۴۰۰ هزار بشکه برسانیم. تمام میدان مشترک ما در پایان این دولت به سروسامان می‌رسد.
به گزارش پول نیوز، بیژن زنگنه وزیر نفت در آیین قرار داد‌های تکمیل توسعه میدان آزادگان جنوبی و احداث واحد فرآورش مرکزی گفت: ما امروز در مورد یک میدان مشترک صحبت می‌کنیم یکی از نماد‌های این قرار داد این میدان رزم فرزندان در ۸ سال دفاع مقدس است. او ادامه داد: آنچه که در میدان‌های مشترک انجام شده به رغم تمام مشکلات این است که توانسته ایم ظرفیت غرب کارون را به ۴۰۰ هزار بشکه برسانیم. تمام میدان مشترک ما در پایان این دولت به سروسامان می‌رسد.

زنگنه بیان کرد: مجلس و مردم ما در مورد میدان‌های مشترک حساس شده اند، ما باید از این میدان‌ها که حق مردم است درست استفاده کنیم اگر ما درست عمل نکنیم ثروت کشور هدر می‌رود. بالای ۱۰۰۰ میلیارد دلار به ثروت ملت ایران اضافه می‌شود ما تا زمانی که در نفت هستم ذره‌ای از ثروت ملت ایران کوتاهی نمی‌کنم.

وی بیان کرد: امروز دانشگاه‌ها همانند پزشک خانواده در میان میادین نفتی است که این یک ثروت برای کشور است امروزه دانشگاه‌های ما رکن اصلی میادین نفتی است.
 
بیژن زنگنه، وزیر نفت اضافه کرد: با ضریب بازیافت فعلی در میدان آزادگان جنوبی، از مجموع حدود ۲۷ میلیارد بشکه ذخیره نفت درجای این میدان، تنها یک‌ونیم‌میلیارد بشکه قابل برداشت است؛ یعنی ۲۵.۵ میلیارد بشکه بدون استفاده می‌ماند. این ناشی از ضعف تکنولوژیک است.

او گفت: باید حساسیتی که در کشور نسبت به میادین مشترک وجود دارد، نسبت به ضریب بازیافت هم ایجاد شود.

وزیر نفت افزود: من به هیچ کشور خارجی صحبت نمی‌کنم مگر برای ملت ایران من در این شرایط سخت باید محکم و برای سربلندی ایران ایستاده ایم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: