April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۶۰۹۹
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷
0
دلار نتوانست به روند صعودی خود در برابر دیگر ارزها ادامه دهد.

روند نزولی دلار در بازار جهانی ادامه دارد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، تقاضا برای خرید ارزهای دیگر در مقایسه با دلار در سطح بالاتری قرار دارد و بی رغبتی معامله گران به خرید دلار باعث شده تا اسکناس سبز در یکی از ضعیف ترین موقعیت های دو سال اخیر خود قرار گیرد. آمریکا هنوز اصلی ترین کانون درگیر با کرونا در جهان باقی مانده و بر خلاف تلاش های دولت ترامپ، بسیاری از کشورها هنوز مجوز از سرگیری پروازها با آمریکا را صادر نکرده اند و ورود گردشگران آمریکایی به بسیاری از کشورهای اروپایی کماکان ممنوع است. همین مساله به نوبه خود تقاضای خرید دلار به ویژه در اروپا را به میزان محسوسی کاهش داده است.

شاون اوزبورن- تحلیل گر بازار ارز اسکوشیا بانک گفت: معتقدم در میان مدت دلار در موضع ضعف باقی خواهد ماند اما سقوط نخواهد کرد. این امکان وجود دارد که اگر رقبای دلار ضعیف ظاهر شوند، وضعیت به نفع دلار تغییر کند و از نظر بنیادین نیز در ماه های پیش رو دلیلی برای یک ریزش بسیار گسترده وجود ندارد.

واسیلی سربریاکوف، استراتژیست مسائل ارزی در بانک یو بی اس گفت: معامله گران نسبت به چشم انداز دلار در کوتاه مدت مردد هستند و تداوم درگیر بودن آمریکا با کرونا در سطح وسیع می تواند احیای رشد اقتصادی این کشور را در مقایسه با چین و اروپا به تاخیر بیاندازد. کاستن از سرعت شیوع کرونا در آمریکا، نقشی کلیدی در اوج گیری مجدد دلار خواهد داشت.


شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۶ درصد کاهش نسبت به روز چهارشنبه در سطح ۹۳.۴۲۵ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۲ دلار اعلام شد.


در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۵ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۰۸ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۶ درصد بالا رفت و با باقی ماندن در کانال ۱.۱۷ به ۱.۱۷۶ دلار رسید.

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۵۷ درصد افزایش به ۱۰۵.۵۱۶ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۹۶ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۹۴۶ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: