کد خبر: ۳۳۶۴۵۴
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳
0
وزیر راه و شهرسازی تاکید دولت یازدهم و دوازدهم را توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل اعلام کرد و گفت: تا پایان دولت حدود ۳۰ درصد طول آزادراه‌های کشور افزایش پیدا می‌کند یعنی از حدود ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر به ۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر می‌رسیم که ۳۱۷ کیلومتر آن تاکنون به بهره‌برداری رسیده و نزدیک به ۶۰۰ کیلومتر تا پایان دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گزارش پول نیوز، محمد اسلامی افزود: بیش از دو برابر این مقدار آزادراه در دست مطالعه یا اجرا قرار دارد که در برنامه پنج ساله دیگر این میزان آزاد راه به حداقل ۶ هزار کیلومتر افزایش پیدا می‌کند لذا به طور متوسط سالانه حدود ۸۰۰ کیلومتر به بزرگراه‌های کشور افزوده شده است و این روند نسبت به بودجه کشور مطلوب است.

اسلامی ادامه داد: به لطف خدا و با اهتمامی که صورت گرفته این ۸۰۰ کیلومتر به صورت سالانه در سال‌های گذشته ساخته شده و حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر از اول دولت یازدهم تاکنون بزرگراه افتتاح شده است و بیش از ۹۰۰ کیلومتر تا پایان دولت افتتاح خواهد شد. اگر شرایط مالی و بودجه اجازه می‌داد این امکان فراهم بود تا بیشتر از این مقدار آماده شود.

وی گفت: سند مادری طراحی شده که سند لجستیک کشور است و حمل و نقل را از مبدا تا مقصد برای بار و مسافر هم به لحاظ زیرساخت‌ها و هم به لحاظ سیستم‌ها و سامانه‌ها و وسایل حمل و نقل تنظیم کرده است تا در قالب یک برنامه بتوان اهداف کمی را محقق کرد.

او افزود: سهم ما در ترانزیت باید افزایش پیدا کند. سهم شبکه ریلی در حمل و نقل در وضع موجود که کمتر از ۱۰ درصد بوده باید به بالای ۳۰ درصد افزایش پیدا کند و باید کریدورهای حمل و نقلی خودمان را برای روان سازی و ایمن سازی ترافیک اجرایی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ملاک عمل ما طرح جامع مسکن است ، گفت: در وزارت راه و شهرسازی همواره بر اساس طرح جامع مسکن اقدام کردیم. 

وی با بیان اینکه طرح جامع مسکن، جامعه هدف ما دو بخش دارد، گفت: یک بخش دهک های یک و دو است که تحت پوشش سازمان های حمایتی هستند. 

اسلامی خاطر نشان کرد: منابع تامین مسکن برای این دهک ها به صورت بلاعوض یا وام کم بهره در بودجه پیش بینی شده و مجری آن سازمان های حمایتی و بنیاد مسکن بوده اند،  که به صورت پیوسته ادامه داشته است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: