April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۶۵۲۹
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
0
شاون اوزبورن- تحلیل گر بازار ارز اسکوشیا بانک گفت: معتقدم در میان مدت دلار در موضع ضعف باقی خواهد ماند اما سقوط نخواهد کرد. این امکان وجود دارد که اگر رقبای دلار ضعیف ظاهر شوند، وضعیت به نفع دلار تغییر کند.

ارزش دلار در بازار جهانی به پایین ترین سطح رسید

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، بانک مرکزی امریکا در آخرین نشست هفتگی خود بار دیگر بدون انجام هیچ اقدام جدیدی بر تعهد خود به حمایت از بازارهای مالی و تداوم اجرای برنامه های فعلی تاکید کرد و به نظر می رسد که دست بانک مرکزی برای اجرای اقدامات حمایتی بیشتر خالی تر از قبل شده است. از سوی دیگر کماکان دولت و کنگره نتوانسته اند به توافقی با یکدیگر برای اجرای یک بسته حمایتی برسند.

پس از آن که رایزنی مقامات دولت ترامپ با رهبران کنگره در خصوص تسریع در اجرای بسته حمایتی جدید به نتیجه ای نرسید، رئیس جمهور آمریکا در اقدامی غیرمنتظره با امضای فرمانی اجرایی دستور داد بیمه بیکاری برای افرادی که شغل خود را از دست داده اند برقرار و به آن ها مبلغ ۴۰۰ دلار پرداخت شود.

همان طور که پیشتر نیز انتظار می رفت، با بازگشایی مجدد کسب و کارها و افزایش تزریق نقدینگی توسط بانک مرکزی به بازارهای مالی، تورم آمریکا صعودی محسوس را تجربه کرد تا جایی که متوسط نرخ تورم بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در ۱۲ ماه منتهی به ژوییه با ۰.۴ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه منتهی به ماه قبل به سطح یک درصد رسید.

این نرخ تورم که بالاترین سطح تورمی ثبت شده در آمریکا در هفت ماهه اخیر بوده، همچنین بزرگ ترین افزایش ماهانه تورم آمریکا از ژانویه ۱۹۹۱ بدین سو نیز محسوب می شود. برخی از کارشناسان هشدار داده اند در صورت کاهش بیشتر نرخ بهره و تداوم روند تزریق نقدینگی، باز هم شاهد افزایش تورم باشیم البته با توجه به هدف گذاری سطح دو درصدی نرخ تورم، به نظر می رسد فدرال رزرو بیشتر نگران افزایش بدهی ها است تا نرخ توم.

شاون اوزبورن- تحلیل گر بازار ارز اسکوشیا بانک گفت: معتقدم در میان مدت دلار در موضع ضعف باقی خواهد ماند اما سقوط نخواهد کرد. این امکان وجود دارد که اگر رقبای دلار ضعیف ظاهر شوند، وضعیت به نفع دلار تغییر کند و از نظر بنیادین نیز در ماه های پیش رو دلیلی برای یک ریزش بسیار گسترده وجود ندارد.

رونالد سیمپسون، استراتژیست مسائل ارزی در موسسه اکشن اکونومیکسگفت: به صورت کلی می توان گفت اگر خبری از یک بسته حمایتی دیگر نباشد برای دلار خوب می شود چون چاپ نشدن ۳.۵ تریلیون دلار دیگر پول به بانک مرکزی در مدیریت بازارها بیشتر کمک می کند. در کوتاه مدت اما بازارها از بسته حمایتی استقبال می کنند و از به سرانجام نرسیدن آن نگران هستند.


شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۶ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۲۹۳ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۰۸ دلار اعلام شد.


در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۱.۰۴ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۲۳ دلار مبادله شد. یورو ۰.۶۵ درصد بالا رفت و با عبور کردن از کانال ۱.۱۸ به ۱.۱۹۳ دلار رسید.


در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۵۸ درصد کاهش به ۱۰۵.۸۳۶ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۸۱ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۹۲ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: