April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۷۲۵۷
۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
0
رئیس سازمان حمایت فروش و پیش فروش خودرو را منوط به اجازه کمیته خودروی ستاد تنظیم بازار دانست.

خودروسازانی که تعهد معوق دارند، اجازه پیش فروش ندارند

به گزارش پول نیوز عباس تابش در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار گفت: شرکت‌هایی که به فروش و پیش فروش خودرو به ویژه خودروی خارجی اقدام می‌کنند باید مجوز کمیته خودروی ستاد تنظیم بازار را دارا باشند.

 

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: مجوز پیش فروش برای آن بخش از خودروسازان و یا مونتاژکارانی که تعهد معوق خود را عمل کرده باشند در کمیته خودرو صادر می‌شود، اما برای آن بخشی که کمیته خودرو مجوزی صادر نکرده، حق فروش و پیش فروش نیز وجود ندارد.

 

وی اضافه کرد: آن بخشی از شرکت‌ها که تعهدات معوق دارند و یا به تعهدات خود عمل نمی‌کنند پرونده تعزیراتی هم به قوه قضاییه و هم به تعزیرات ارسال شده است که امیدواریم با تصمیم گیری دستگاه‌های قضایی، اینگونه شرکت‌ها به تعهدات خود در قبال مصرف کنندگان عمل کنند.

 

تابش گفت: هفته قبل گزارشی مبنی بر وجود مشکل در بازار پکیج و آبگرمکن دریافت کردیم که مشخص شد برخی از واحد‌ها عرضه را به خوبی انجام نداده اند یا در برخی از واحد‌ها عرضه به افراد خاصی صورت گرفته است.

 

وی افزود: این ابهام هم وجود دارد که بازار توسط افراد خاصی که این عرضه‌ها به آن‌ها صورت گرفته مدیریت می‌شود در حال بررسی مستندات هستیم و تا 48 ساعت آینده نتیجه را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

منبع:تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: