کد خبر: ۳۳۷۳۶۲
۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
0
بر اساس نظرسنجی انجام شده از مردم سراسر کشورها در خصوص نحوه واکنش و مدیریت دولت‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا مشخص شد که تا کنون بهترین عملکرد را کانادا، و بدترین عملکرد را بریتانیا و آمریکا داشته است.

بهترین وبدترین کشورها در خصوص مدیریت دولت ها در مقابله با کرونا

به گزارش پول نیوز ،از آنجایی که در اوایل سال جاری ویروس کرونا مانند یک آتش‌سوزی بزرگ در سراسر جهان گسترش پیدا کرد، برخی دولت‌ها برای مهار شیوع اقداماتی سریع را انجام دادند.

 

کره جنوبی، تایوان و ویتنام، از جمله کشورهایی بودند که به دلیل انجام آمایش‌های جمعی همراه با استراتژی‌های ردیابی و جداسازی کارآمد که در ابتدا به جلوگیری از گسترش کووید-19 کمک کردند، مورد تحسین قرار گرفتند

 

در مناطق دیگر، بریتانیا و ایالات متحده به دلیل اجرای دیرتر قرنطینه مورد انتقاد قرار گرفتند و هر دو در حال حاضر در میان ملت‌هایی که بدترین آسیب‌ها را متحمل شده‌اند، قرار دارند.

 


ایتالیا و اسپانیا کانون‌های نخستین شیوع در اروپا بودند، اما به وسیله قرنطینه‌های سخت این شیوع را به میزان قابل توجهی تحت کنترل درآوردند؛ اگرچه اخیرا فصل تعطیلات تابستانی بار دیگر سبب افزایش نرخ ابتلا شده است.

 

مرکز تحقیقاتی پیو اخیرا یک نظرسنجی در خصوص نگرش عمومی نسبت به واکنش دولت‌های خود به بیماری همه‌گیر در 14اقتصاد پیشرفته جهان انجام داده است. این تحقیق نشان داد که نظرات به صورت میانگین، 73درصد مثبت بوده اما تفاوت نظر مردم در بریتانیا و ایالات متحده به وضوح دیده می‌شود.

 

گفتنی است که اکثریت 54درصدی در بریتانیا واکنش دولت خود را تایید نمی‌کنند، در حالی که 46درصد از مردم چراغ سبز به تلاش مقامات نشان می‌دهند.

 

در ایالات متحده که بالاترین آمار ابتلا را در جهان دارد، اکثریت 52درصدی بر این باورند که دولت این بحران را بد مدیریت کرده، در حالی که 47درصد معتقدند عملکرد خوبی داشته‌اند.

 

در کانادا این تضاد کاملا آشکار است و 88درصد از مردم اظهار داشتند که دولت به این بحران به خوبی واکنش نشان داد.

 



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: