May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۷۷۱۹
۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۷
0
صدر اعظم آلمان مدعی شده مسمومیت «الکسی ناوالنی» از مخالفان دولت روسیه، بر روند پیشرفت پروژه «نورد استریم ۲» بی‌تأثیر نخواهد بود.

مرکل ماجرای «ناوالنی» را بر روند پیشرفت پروژه «نورد استریم ۲» مؤثر دانست

به گزارش پول نیوز ، «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان امروز دوشنبه مدعی شد مسمومیت «الکسی ناوالنی»، یکی از مخالفان روسیه، بر روند پیشرفت پروژه خط لوله انتقال گاز «نورد استریم ۲» بی‌تأثیر نخواهد بود.

 

به نوشته خبر‌گزاری فرانسه، مرکل در این باره گفت که تأثیر مسمومیت ادعایی ناوالنی بر پروژه خط انتقال گاز از روسیه به اروپا را غیر‌محتمل نمی‌داند.

 

مرکل در حالی این اظهارات را مطرح کرده که وزارت خارجه آلمان نیز روز گذشته (یکشنبه) به دنبال ادعای مطرح شده در مورد مسمومیت وی تهدید کرد که روسیه را تحریم خواهد کرد.

 

ماجرای بیماری ناوالنی تا حدی پیش رفت که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز جمعه در این خصوص نشستی برگزار کرد و خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی در مورد این قضیه شد.

 

کشورهای غربی به خصوص آلمان مدعی‌ شده‌اند که مسکو الکسی ناوالنی که از مخالفان «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه بوده را با عامل اعصاب مسموم کرده‌اند.

 

از سوی دیگر دولت روسیه ضمن رد اتهام‌زنی‌ها درباره ادعای مسمومیت ناوالنی اعلام کرد آلمان در حال به تعویق انداختن تحقیقات در مورد این ماجراست.

 

الکسی آناتولیویچ ناوالنی، سیاستمدار مخالف روسیه و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور این کشور است. او یکی از رهبران اعتراضات سال ۲۰۱۱ در روسیه بود.

 

ناوالنی روز ۲۰ اوت هنگام پرواز از شهر «تومسک» در روسیه به سمت مسکو، پایتخت این کشور علائم بیماری از خودش نشان داد و بعد از فرود اضطراری هواپیما در شهر «امسک» به بیمارستانی در این شهر منتقل شد.

 

دولت آلمان چند روز بعد هواپیمایی را برای منتقل کردن ناوالنی به بیمارستانی در برلین عازم روسیه کرد. آلمان روز چهارشنبه (۲ سپتامبر/ ۱۲ شهریور) اعلام کرد آزمایشگاهی متعلق به ارتش این کشور شواهد انکارناپذیری از مسموم شدن این فرد ۴۴ ساله توسط عامل اعصاب را در اختیار دارد.

 

کرملین ادعای دولت‌های غربی درباره نقش دولت روسیه در بیماری این شخصیت مخالف روسیه را رد کرده است.

منبع:تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: