April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۷۹۹۸
۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
0
رئیس جمهور روسیه اقدامات به موقع دولت در حمایت از اشتغال، نهادهای اقتصادی و کل صنایع را در عملکرد موفق اقتصاد این کشور در مقابله با بحران کرونا موثر می داند.

اقتصاد روسیه در برابر محدودیت های کرونا راه بهبودی را طی میکند

به گزارش پول نیوز به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد اقتصاد روسیه نسبت به سایر اقتصادهای برتر دنیا، در مقابله با محدودیت های مربوط به همه گیری ویروس کرونا موفق بوده و از ماه ژوئن به تدریج روند بهبودی را طی می کند.

 

وی اظهار داشت:« بسیاری از متخصصان امروز می گویند اوج بحران کرونا سپری شده است. در واقع بهبود اقتصادی روسیه از ماه ژوئن آغاز شده ولی قبول داریم روند بهبود فعالیت‌های تجاری تا حالا نامتوازن بوده است».

 

طبق گفته رئیس جمهور روسیه، تولید ناخالص داخلی روسیه 8.5 درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی کاهش یافته است. این رقم برای آمریکا برابر با 9.5 درصد و در منطقه یورو 15 درصد بوده است.

 

پوتین گفت:« وضعیت بهتر اقتصاد روسیه تا حد زیادی به گفته متخصصان به ساختار اقتصاد ما مربوط می شود ولی این تنها دلیل موفقیت ما نیست. مطمئناً اقدامات به موقع دولت در حمایت از اشتغال، نهادهای اقتصادی و کل صنایع، نقش موثری داشته است».

 

وی با اشاره به افزایش مصرف در روسیه اضافه کرد:« شاخص های مهمی مثل مصرف برق و حمل و نقل ریلی کالا به تدریج به سطح سال گذشته باز می گردند. ولی هنوز اقدامات بیشتری برای رسیدن به یک رشد یکنواخت و ادامه دار لازم است».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: