May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
بامشارکت 80 درصدی دولت ،طرح بیمه فراگیر و کشت قراردادی کلزا ابلاغ شد
کد خبر: ۳۳۸۰۴۸
۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
0
درآستانه سال زراعی پیش رو، همسوباضرورت های بخش کشاورزی مبنی بر توسعه و حمایت از کشت دانه های روغنی وکلزا در کشور، صندوق بیمه کشاورزی در راستای رسالت خود در اجرای سیاست های کلان وزارت جهاد کشاورزی و حمایت از تولید در بخش کشاورزی، بر اساس محاسبات انجام شده و با توجه به نیاز کارخانه های کشور، علاوه بر بیمه فراگیر کلزا، طرح ویژه ای را در حمایت از کشت قراردادی کلزا تهیه و ابلاغ کرد.

بیمه فراگیر و کشت قراردادی کلزا ابلاغ شد

 

به گزارش  گروه بانک و بیمه پول نیوز ، این طرح دارای حداکثر سطح حمایت از لحاظ سطح پوشش بیمه ای (معادل80 درصد ارزش تولید) و حداکثر حمایت دولت می باشد و بالاترین میزان حمایت در طرح های محصولات زراعی را به خود اختصاص داده که برای نخستین بار در کشور ابلاغ گردیده است.

در این طرح نوین بیمه ای که توسط پژوهشگران بخش فنی ستاد بیمه کشاورزی کشور محاسبه گردیده است،گزینه های متعدد متنوع، متناسب با شرایط تولید،در جداول تعرفه ای به سراسر کشور برای اجرا ابلاغ شده است.گفتنی است؛ محدوده حق بیمه پرداختی بیمه گذار درکمترین حالت در جدول برابر با560 هزار ریال و در صورت رخداد خسارت حداکثر غرامت 186 میلیون ریال ،در هکتار محاسبه و به بیمه گذاران زیان دیده پرداخت می گردد.

درطرح بیمه فراگیر و کشت قراردادی کلزا ،طیف وسیعی از خسارات مشمول پرداخت غرامت می گردند که ازآن جمله می توان به خسارات ناشی از سرما و یخبندان، سیل، زلزله و خشکسالی در بیمه نامه اصلی و حمله پرندگان، باران سیل آسا، طوفان و تگرگ در بیمه نامه الحاقی اشاره نمود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: