معاون گردشگری استان فارس تاکید کرد:
کد خبر: ۳۳۸۲۲۳
۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
0
سید علی نقی طبیب لقمانی عنوان کرد: استان فارس در چند سال اخیر در زمینه توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری از جمله استان های پیشتاز بوده است.

سید علی نقی طبیب لقمانی معاون گردشگری استان فارس در گفت و گو با پول نیوز و با اشاره به موفقیت فارس درتوسعه زیرساختهای صنعت گردشگری، بهسازی فضاها، تشویق مردم به ایجاد کسب و کار خلاق و نوآور در حوزه خدمات گردشگری به ویژه اقامتگاه های بوم گردی عنوان کرد: پیشینه غنی فرهنگی، هنری، تاریخی و مذهبی فارس زمینه ساز توسعه گردشگری در استان است.

وی با عنوان اینکه در حال حاضر تعداد ۲۳۲ هتل، متل، هتل آپارتمان و اقامتگاه های بومگردی در استان فارس در دست بهره برداری است، اظهار کرد : استان فارس درچند سال گذشته در زمینه احداث واحدهای اقامتی به لحاط کمی و کیفی رشد قابل توجهی را تجربه کرده است؛ رشدی که گواه امنیت سرمایه گذاری در این بخش است.

معاون گردشگری استانداری فارس همچنین تعداد پروژه های در حال ساخت توسط بخش خصوصی در سطح استان را ۱۵۳ مورد اعلام کرد و گفت: این پروژه ها شامل ۳۰ هتل، ۴۰ اقامتگاه سنتی و بوم گردی ۱۰ زائر سرا و مهمانپذیر، ۲۸ مجتمع گردشگری عمومی، ۱۳ سفره خانه سنتی، ۱۷ اردوگاه و محوطه گردشگری، ۲ واحد تأسیسات اقامتی و پذیرائی، ۲ مجتمع خدماتی رفاهی و ۱۱ مرکز تفریحی، سرگرمی و گردشگری است.

لقمانی به ظرفیت وجود جاذبه های طبیعی برای رونق صنعت گردشگری در فارس اشاره و عنوان کرد: برای تحقق این مهم نیازمند ابزار های دقیق بازاریابی و بازارشناسی مستمر در هستیم.

این مسئول تاکید کرد: فقدان وجود شبکه و دفاتر تبلیغاتی حرفه ای و ناکارآمدی سیستم موجود تسهیلات سفر، ضعف قوانین و ضوابط حاکم بر مدیریت و بهره برداری از جاذبه های گردشگری به ویژه در سایت های تاریخی و طبیعی و ناتوانی در بهره برداری مناسب از قابلیت های گردشگری عشایری و روستایی استان از جمله موانع بهره برداری مطلوب از جاذبه های طبیعی فارس در راستای رونق گردشگری بوده است.

معاون گردشگری استانداری فارس همچنین از ناشناخته ماندن بسیاری از زوایای فرهنگی غیر ملموس استان و کوتاهی متولیان این حوزه برای معرفی این زاوایا انتقاد کرد و گفت: بهسازی فضاها و نمادهای مذهبی و اعتلای کیفیت خدمات گردشگری زیارتی، بهسازی فضاها و نمادهای تاریخی فرهنگی و اعتلای کیفیت خدمات این حوزه و شناسایی و معرفی تمام زوایای فرهنگی می تواند به رونق هر چه بیشتر گردشگری در استان کمک کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: