کد خبر: ۳۳۸۴۵۵
۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
0
یک عضو هیات مدیره اتحادیه کسب وکارهای مجازی با بیان این که مردم طی سال های گذشته به فعالیت اقتصادی در اینستاگرام پرداخته اند، اظهار کرد: اگر بخواهیم اینستاگرام را ببندیم یک فاجعه برای هزاران فعال اقتصادی که از این بستر استفاده می کنند ، رقم می خورد.

بستن اینستاگرام برای کسب وکارهای مجازی فاجعه ایجاد می‌کند

به گزارش  پول نیوز ، موضوع فیلترینگ اینستاگرام مدتی است از مجاری مختلف به صورت پررنگ تری از قبل شنیده می شود و این امر نگرانی فعالان کسب وکارهای مجازی را به دنبال داشته است.

 

رضا الفت نسب عضو هیات مدیره اتحادیه کسب وکارهای مجازی در یک گفتگو با شبکه ۳ صدا و سیما با ابراز نگرانی از شنیده شدن برخی صحبت ها راجع به فیلترینگ اینستاگرام اظهار کرد: اگر اینستاگرام بد بود چرا از ابتدا آن را نبستیم و جلویش را نگرفتیم و حالا که فعالان اقتصادی فراوانی در حوزه های مختلف – از جمله مشاغل خانگی – در این بستر کار می کنند به فکر بستن آن افتاده ایم؟

 

وی با بیان این که در جهان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی چارچوب های خاص خود را دارد و مورد نظارت هستند، افزود: به دلیل مبهم بودن وضعیت شبکه های اجتماعی در ایران ما توان ساماندهی این شبکه ها را نداریم و بسیاری از کسب وکارهایی که به صورت سالم در حال فعالیت در این شبکه ها هستند هر از چندی با تهدید بسته شدن عرصه فعالیت خود روبرو می شوند.

 

الفت نسب با تاکید بر این که در این فضا اعمال مجرمانه هم اتفاق می افتد، تصریح کرد: پیشنهاد ما به حاکمیت این است که اجازه دهد کاربران این فضا را احراز هویت اولیه کنیم و بتوانیم در صورت ایجاد مشکل با آن برخورد کنیم.

 

شبکه ملی اطلاعات راه حل تمام مشکلات فضای مجازی نیست

 

برخی کارشناسان و مسئولان معتقدند راه اندازی شبکه ملی اطلاعات می تواند مشکل ساماندهی شبکه های اجتماعی مجازی را رفع کند. بنا به اعلام ایسنا ، وزیر ارتباطات در این باره با اشاره به سند معماری و طرح کلان شبکه ملی اطلاعات گفته است: طرح این موضوع یکبار در سال ۹۱ از طریق وزارت ارتباطات وقت به دبیرخانه شورای‌عالی فضای مجازی ارسال شده است؛ یک مرتبه هم دولت یازدهم و دو مرتبه نیز در دولت دوازدهم ما طرح خود را ارسال کرده‌ایم؛ در زمینه سند معماری همواره با مرکز ملی فضای مجازی اختلاف نظرهایی وجود داشت که در این دوره با همکاری خوبی که با مرکز معماری داشتیم، یک سند مشترک را نهایی کردیم و به شورا دادیم و در آن ابعاد و محورها و وظایف و شاخص های شبکه ملی اطلاعات مشخص شد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: طبیعت مسأله این است که شبکه ملی اطلاعات ابعاد و مشخصاتی دارد و راه حل تمام مشکلات فضای مجازی شبکه ملی اطلاعات نیست و این شبکه تنها زیرساخت فضای مجازی است. برخی انتظارات از شبکه ملی اطلاعات بسیار فراتر از چیزی است که در اسناد آمده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: