مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن:
کد خبر: ۳۳۹۸۰۸
۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
0
مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن درباره راه اندازی بازار برتر بورس گفت: راه اندازی این بازار در شفافیت اطلاعاتی و جذب سرمایه گذار تاثیر به سزایی دارد.
تولیدی/// منتشر نشود//// بازار برتر بورس، ریسک سرمایه گذاری را کاهش می‌دهد
به گزارش پول نیوز، راه اندازی بازار برتر بورس چندی است که میان مسئولان سازمان بورس پاس کاری می‌شود، اما از قرار معلوم با گذشت یک سال از این موضوع، هنوز خبری از راه اندازی شدن آن به گوش نمی‌رسد.

شرکت‌هایی می‌توانند در این بازار پذیرش شوند که حداقل نمره اطلاع‌رسانی‌شان کمتر از ۷۰ نباشد. همچنین قرار است در بازار برتر دامنه نوسان قیمت سهم‌ها افزایش یابد.

طبق گفته علی صحرایی مدیرعامل بورس، ویژگی‌های بازار برتر از این قرار است که دامنه نوسان قیمت سهم‌ها افزایش یابد و شرکت‌هایی که حداقل نمره اطلاع رسانی‌شان کمتر از ۷۰ نباشد، سرمایه‌شان حداقل ۱،۰۰۰ میلیارد تومان و سهام شناورشان حداقل ۲۵ درصد باشد یا اینکه سهام آزاد شناورشان از نظر ریالی ۱،۵۰۰ میلیارد تومان باشد می‌توانند در این بازار لیست شوند.

این‌ها بخشی از اطلاعاتی است که سازمان بورس عنوان کرده است، اما دلیل آنکه چرا تاکنون این بازار راه اندازی نشده است، مشخص نیست.

در همین این رابطه محمد مشاری مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن به خبرنگار پول نیوز می‌گوید: تشکیل بازار برتر بورس تاثیری بر اقتصاد کشور ندارد، زیرا بورس متاثر از وضعیت اقتصادی کشور است.

وی افزود: اما راه اندازی این بازار در شفافیت اطلاعاتی و جذب سرمایه گذار تاثیر به سزایی دارد.

مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن اظهار کرد: از اینکه چرا تا به امروز این بازار راه اندازی نشده است، اطلاعی ندارم، اما مقدمات این بازار فراهم شده که اگر بازار سرمایه به یک ثبات نسبی برسد، بازار برتر بورس راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ریزش اخیر بازار سرمایه باعث شد که این بازار دیرتر تشکیل شود، ابراز کرد: بازار برتر بورس به سهامداران برای انتخاب سهام کمک می‌کند؛ زمانی که سهامداران بدانند شرکتی توسط یک سری کارشناس و مسئول خبره در این حوزه طبقه بندی شده و در بازار پایه آمده است، بیشتر اعتماد خواهند کرد.

مشاری خاطر نشان کرد: حتی این بازار به سرمایه گذارانی که از اطلاعات کمی برخوردارند و آموزش‌های لازم را ندیده اند، کمک می‌کند تا با ریسک کم تری برای سرمایه گذاری در بورس واجه باشند.
 
 

گفتگو از سحر گلی زاده

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: