نتایج نظر سنجی پول نیوز نشان داد:
کد خبر: ۳۴۰۰۴۴
۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
0
نتایج نظرسنجی هفته گذشته ما نشان می دهد مردم هیچ سرمایه ای ندارند که آن را پس انداز کنند.

پول نیوز - هفته گذشته رسانه پول نیوز در یک نظرسنجی از مردم پرسید که در شرایط فعلی ترجیح می‌دهید با سرمایه نقدی خود چه کاری انجام دهید؟ نتایج این نظرسنجی در طول یک هفته نشان داد ۵.۴۳ درصد مردم ترجیح میدهند سرمایه خود را در بانک پس انداز کنند، ۲۳.۹۱ درصد در بورس، ۱۰.۸۷ درصد خرید ملک، ۳.۸ درصد خرید خودرو، ۱۱.۴۱ درصد خرید ارز و طلا و ۴۴.۵۷ درصد از مردم عنوان کرده اند که پولی برای پس انداز ندارند.

 

این نتیجه نشان دهنده اوضاع نابسامان اقتصاد کشور است که باعث شده مردم تمام دارایی خود را خرج مسائل روزمره کرده و سرمایه ای برایشان باقی نمی ماند که آن را پس انداز کنند.

 

این در حالی است که حسن روحانی به عنوان رییس جمهور کشور که گویی هنوز صبح جمعه نشده تا خبر اوضاع نابسامان کشور را بشنود در جلسه ای مطرح می کند: امروز آمار وضع اقتصادی آلمان نشان می‌دهد اقتصادشان منفی ۵.۲ درصد کوچک‌تر شده است، اقتصاد ما شرایط بهتری دارد و رشد اقتصادی بدون نفت ما تا پایان سال مثبت خواهد شد. ببینید یک کشور پیشرفته که نه تحریم است و نه مشکلی دارد در این شرایط چنین وضعیتی دارد. اقتصاد ما شرایط بهتری از این رقم خواهد داشت و رشد اقتصادی بدون نفت ما تا پایان سال مثبت خواهد شد.

 

آیا اساسا چنین مقایسه‌ای درست است، در حالیکه آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا به شمار می‌رود، در حالیکه کشورمان این روز‌ها سخت‌ترین شرایط اقتصادی خود را طی دهه‌های گذشته پشت سر می‌گذراند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: