کد خبر: ۳۴۰۴۴۳
۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵
0
وزیر نیرو گفت: تاکنون برنامه سازگاری با کم آبی برای ۱۱ استان نهایی شده و تاپایان سال این امر برای کل کشور محقق خواهد شد.
امسال همه کشور برنامه سازگاری با کم آبی خواهد داشت
به گزارش پول نیوز، "رضا اردکانیان" افزود: تدوین این برنامه کمک موثری در حفظ منابع آبی است و نیز روش مصرف آب مطابق نیاز هر منطقه را مشخص خواهد کرد.

وی به الگوی کشت و مبنای تخصیص آن اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تولید این الگو با همکاران جهاد کشاورزی است که اینک آماده شده و در مرحله استقرار و پیاده‌سازی است و در اصفهان کار آغاز شده و این اقدام مستلزم اقدام‌های بین بخشی است.

اردکانیان افزود: آنچه آسیب رسانده ماهیت بخشی ساختار است که ضرورت دارد کار بین بخشی توسعه یابد.

وزیر نیرو درباره طراحی آب شیرین کن‌های شهر‌های جنوبی کشور گفت: با وجود تغییر اقلیم و خشک بودن کشور در شمال و جنوب به منابع خدادادی آب دریا دسترسی وجود داردمنابع و مصارف ۱۷ استان کشور در منطقه مرکزی و حاشیه جنوبی برای استفاده از آب دریا بررسی شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون به میزان ۲۶ میلیارد متر مکعب مجوز برداشت آب بدون نمک‌زدایی به استان‌های هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان داده شده و علاوه بر این مجوز ۴.۴ میلیارد متر مکعب نمک‌زدایی به این استان‌ها اعطا شده است.

وی افزود: شیرین کردن آب با هر قیمتی برای مصرف شرب توجیه‌پذیر و لازم است در هر طرحی ملاحظه‌های زیست محیطی هم دیده شود.

اردکانیان درباره اصلاح الگوی مصرف برق خاطرنشان کرد: ۱۰۰ درصد شهر‌ها و ۹۹.۷ درصد روستا‌ها از نعمت برق برخوردارند که به منظور تاب‌آوری لازم است الگوی مصرف رعایت شود.

وزیر نیرو گفت: امسال اصلی‌ترین دستاورد در بخش برق این است که اوج بار را در تابستان کاهش داده و از سرمایه گذاری چند صد هزار میلیارد تومانی برای ساخت نیروگاه‌ها در جبران کمبود برق در زمان اوج بار جلوگیری شد.

این خبر تکمیل می‌شود...
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: