May 2024 09 / پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۱۵۹۲
۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
0
ایرج شیخ زاده معاونت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون، در گفت‌وگو با روابط عمومی به اهمیت برنامه‌های نوآورانه در رویکرد جدید آموزشی در این بانک تأکید نموده و در این خصوص گفت: نوآوری و تلفیق تجربه و دانش را رویکرد آموزشی و پژوهشی بانک توسعه تعاون در شش ماه نخست سال ۱۳۹۹ بوده است.

رویکردهای آموزشی بانک توسعه تعاون منطبق با شرایط کنونی است

 

به گزارش  گروه بانک و بیمه پول نیوز ، شیخ زاده افزود: متناسب با شرایط شیوع بیماری کرونا مرکز آموزش و پژوهش بانک رویکردهای خود را منطبق با شرایط جاری طراحی نموده است و برنامه‌های آموزشی خود را با روش‌های مکاتبه‌ای، آفلاین، آنلاین، الکترونیکی، مبتنی فیلم‌ها و منابع آموزشی و روش‌های دیگر عملیاتی نمود.

وی با اشاره به رویکرد ترکیبی در برنامه‌های آموزش و یادگیری مدیران و کارکنان بانک، برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی بانک را مطلوب ارزیابی نمود و گفت: در شش ماه نخست با وجود شیوع بیماری کرونا آموزش با رویکرد ترکیبی و آنلاین از سوی مرکز آموزش و پژوهش بانک و با هم‌اندیشی و همکاری امور فناوری اطلاعات و ارتباطات و شرکت سمات راه‌اندازی شد و در این بستر تاکنون برنامه‌های متنوعی برای گروه‌های شغلی فعال در ستاد و صف طراحی و اجراشده است.

شیخ زاده مدیریت دانش را از دیگر فعالیت‌های در حال اجرا در مرکز آموزش و پژوهش ذکر کرد که در سه فاز در حال اجرا می‌باشد.

وی در این خصوص گفت: در فاز نخست برنامه تربیت مدرس با رویکرد ساماندهی و انتقال دانش و تجربیات مدیران و کارکنان خبره به عنوان مدرس در حال اجرا است، در فاز دوم تولید و انتشار منابع و کتاب‌های تخصصی و کاربردی به عنوان یک راهبرد دنبال و منابع کاربردی کیفی تولید و چاپ‌شده است. در فاز سوم نیز طرح آرشیو و مستندسازی آثار علمی و تجربیات مدیران و کارکنان بانک بعنوان مرحله سوم مدیریت دانش در حال اجرا می‌باشد.

وی تبدیل دانش پنهان به دانش آشکار سازمانی و شکل‌گیری حافظه سازمانی را راهبرد کلیدی در مسیر سودآوری بانک ذکر کرد که فازهای سه‌گانه مدیریت دانش در تحقق آن تأثیر به سزایی دارد.

معاونت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات طراحی و برگزاری آزمون کارشناسی در دو بخش عمومی و تخصصی را از دیگر برنامه‌های مرکز آموزش و پژوهش بانک ذکر کرد و گفت: با همت و کوشش همکاران مرکز آموزش و پژوهش آزمون کارشناسی در سال جاری برای نخستین بار به شیوه الکترونیکی برگزار شد.

وی از طراحی فرایند استانداردی برای آزمون کارشناسی بانک از سوی مرکز آموزش و پژوهش خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با این اقدام تربیت کارشناسان خبر و اهتمام به فعالیت‌های کارشناسی در بانک رونق مضاعفی‌تری بگیرد.

شیخ زاده طرح‌های پژوهشی مرکز آموزش و پژوهش را کاربردی و تصمیم‌ساز خواند و شناسایی شاخص‌های توسعه‌ای و اجتماعی بانک و نیز گفتمان بانکداری اجتماعی و اقتصادی را ازجمله دستاوردهای مهم پژوهشی مرکز برشمرد.

معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون با اشاره به پروژه سنجش رضایت و کیفیت خدمات، احصاء بسیاری از مشکلات شعب بانک در ارائه خدمت مطلوب‌تر به مشتریان و پیشنهاد جهت بهبود عملکرد شعب و رفع آنها را از دستاوردهای این طرح ذکر کرده و گفت: نتایج حاصل نشان داد حدود ۸۰ درصد مشتریان کیفیت خدمات بانکی موجود را مطلوب ارزیابی کرده‌اند.

وی در پایان، انجام مطالعات و آسیب‌شناسی سامانه اعتبارسنجی سدرا را از دیگر برنامه‌های پژوهشی انجام‌شده مرکز عنوان کرده و افزود: تدوین گزارش پایداری مسئولیت اجتماعی و تنظیم گزارش مسئولیت اجتماعی بر اساس مدل GRI:2018 نیز از دیگر اقدامات پژوهشی مرکز می‌باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: