April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۲۰۱۰
۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
0
تقویت شرکت های دانش بنیان، ضریب نفوذ دانش و بهره وری در حوزه شیلات را افزایش می دهد.

افزایش ضریب نفوذ دانش و بهره وری در حوزه شیلات با تقویت شرکت های دانش بنیان

 

به گزارش پول نیوز ، معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران امروز چهار شنبه در چهارمین کنگره بین المللی تحقیقات شیلات و آبزیان طی سخنانی با بیان این مطلب گفت: پیش درآمد هر تغییری، پژوهش های پایه ای و کاربردی، ترویج دستاوردهای نوین علمی و آموزش پیوسته بهره برداران در راستای دستیابی به اهداف پیش بینی شده است.

نبی الله خون میرزایی افزود: نیاز روزافزون بشر به مواد غذایی در کنار محدودیت های منابع، چالش های محیط زیستی و تغییرات اقلیمی، پایه ریزی روش های نوین بهره ورانه و پایدار تولید را گریزناپذیر کرده است.

وی اظهار داشت: سازمان شیلات ایران در این سال ها توانسته است سیاست گزاری اجرایی خود را با بهره مندی از پژوهش های بنیادین و کاربردی جهانی و ملی و به ویژه دستاوردهای علمی همکاران در مراکز دانشگاهی و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی و موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، پایه گذاری و ساماندهی کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در عبن حال به نقش سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در حوزه شیلات کشور اشاره کرد و گفت: با پشتیبانی همه جانبه سرمایه گذاران و بهره برداران، بستر رشد روزافزون ارزش آفرینی، تولید، اشتغال، صادرات شیلاتی و مصرف سرانه آبزیان در کشور فراهم شده است.

وی تاکید کرد: تداوم توسعه پایدار فعالیت های شیلاتی کشور نیازمند فراهم شدن ملزوماتی است گسترش فعالیت های پژوهشی کاربردی و نوآورانه و تقویت شرکت های دانش بنیان از مهمترین آن ها است.

خون میرزایی، توجه ویژه به آموزش و افزایش توانمندی های مجریان و بهره برداران، توسعه پرورش گونه های جدید آبزیان در سطوح خرد و کلان، بکارگیری روش های نوین صیادی با رویکرد بهره برداری پایدار و مسئولانه و تشکیل زنجیره های تولید و ارزش افزوده با رویکردهای افزایش کمی و بهبود کیفی تولیدات را از دیگر عوامل تداوم توسعه پایدار فعالیت های شیلاتی کشور برشمرد.

وی در همین حال بر افزایش سطح همکاری مشترک میان بخش های تحقیقاتی، اجرایی و بهره برداری کشور تاکید و اظهار کرد: مدل های جدید همکاری با رویکرد استفاده بهینه از ظرفیت های ملی و افزایش ضریب خوداتکایی باید در کشور تدوین شود.

خون میرزایی افزود: در این راستا از همکاری های مشترک بین المللی در حوزه های تحقیقاتی، اجرایی و بازرگانی نیز نباید غافل ماند.

وی ابراز امیدوار کرد که این کنگره با دستاوردهای علمی و تحقیقاتی خود، گام مهمی برای تحقق انتظارات و توسعه پایدارفعالیت های شیلاتی بردارد.

گفتنی است چهارمین کنگره بین المللی تحقیقات شیلات و آبزیان تا ۳۰ آبان سال جاری ادامه خواهد یافت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: