کد خبر: ۳۴۲۴۷۲
۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
0
نجف زاده، عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها، زمینه را برای بروز تخلفات مرتبط با ساختمان سازی فراهم کرده است، گفت: در شرایط کنونی حدود ۲۵۰ هزار تا ۳۰۰ هزار پرونده تخلف ساخت و ساز در نوبت بررسی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها قرار دارد.
۳۰۰ هزار پرونده در نوبت بررسی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها
به گزارش پول نیوز، عادل نجف‌زاده عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ضرورت اصلاح قانون فعالیت کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها، گفت: یکی از مشکلات حوزه شهرسازی و عملکرد شهرداری ها، انباشت پرونده های مرتبط با کمیسیون ماده ۱۰۰ است که این مسئله مشکلات بسیاری را برای شهرداری ها و دیوان عدالت اداری جهت رسیدگی به این پرونده ها ایجاد کرده است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمارهای ارائه شده، در شرایط کنونی حدود ۲۵۰ هزار تا ۳۰۰ هزار پرونده تخلف ساخت و ساز در نوبت بررسی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها قرار دارد.

حجم بالای تخلفات در حوزه ساخت و ساز به خاطر مشوق های قانونی در کمیسیون های ماده ۱۰۰ است
وی با بیان اینکه اجرای قانون کمیسیون ماده ۱۰۰، یک هزینه زمانی را از سیستم های نظارتی و شهرداری ها می گیرد، افزود: این کمیسیون ماده۱۰۰ در شرایط کنونی زمینه را برای بروز تخلفات مرتبط با ساختمان سازی فراهم کرده است، از این رو به نظر من حجم بالای تخلفات در حوزه ساخت و ساز به خاطر مشوق قانونی در کمیسیون های ماده ۱۰۰ است و عملا سازندگان با قانون فعلی برای ساخت و ساز خارج از طرح تفصیلی و جامع تشویق می شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در شرایط کنونی با توجه به مشکلات و خلاء های قانون فعلی ماده ۱۰۰ شهرداری ها، نمایندگان مجلس به این مسئله ورود کرده و طرح اصلاح این قانون در کمیسیون عمران مجلس در حال بررسی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: امیدواریم روند اصلاح قانون ماده ۱۰۰ شهرداری ها با توجه به شاخص هایی مانند نیازسنجی اجتماعی برای تولید مسکن، نگاه به طرح جامع شهرها و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمتعارف، به سمتی برود که شاهد بروز تخلفات در حوزه شهرسازی نباشیم.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: