April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۳۳۱۹
۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
0
یک کارشناس مسائل اقتصادی اظهار کرد: نمی‌شود گفت که یکی از موانع تولید در کشور سیستم بانکی است، به دلیل اینکه بخشی از تولید مسائل پولی است و بخش دیگر سایر نظام‌ها است.
تولیدی//// منتشرر نشود///ناقص////
به گزارش پول نیوز، هادی حق شناس کارشناس سیستم بانکی و مسائل اقتصادی در کشور در خصوص موانع تحقق تولید ملی و جهش تولیدسیستم بانکی گفت: نمی‌شود گفت که یکی از موانع تولید در کشور سیستم بانکی است، به دلیل اینکه بخشی از تولید مسائل پولی است و بخش دیگر سایر نظام‌ها است؛ مانند نظام صادرات و واردات، نظام مالیاتی و نظام فرآیند اخذ مجوز‌ها لذا همه مسائل و مشکلات تولید، سیستم بانکی و پولی نیست.

وی افزود: در اقتصاد ایران اشخاص بر اساس تخصص و علاقه به یک محصول، به سراغ تولید آن محصول نمی‌روند بلکه به تناسب اینکه بازار چه محصولی را نیاز دارد، شروع به تولید می‌کنند مانند تولید ماسک که هم‌اکنون و در این برهه از زمان همه به دنبال تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده هستند. این بازار بسیار کوتاه مدت بوده و کسانی در این بازار ماندگار خواهند شد که کالای با کیفیت تولید کنند. ممکن است مردم به دلیل نیاز هر نوع ماسک و مواد ضدعفونی کننده را بخرند، اما زمانی که از این شرایط رد شوند، فقط بنگاه‌هایی در این بازار دوام می‌آورند که کیفیت و قیمت محصول مناسبی داشته باشند.
 

بیشتر بخوانید: تمام سازوکار‌های اقتصادی و بانکی ما بر اساس دلار پایه‌ریزی و برنامه‌ریزی شده است


 
وی در پاسخ به این سوال که بانک‌ها چه نقشی در تحقق جهش تولید دارند و چه اقداماتی باید صورت گیرد که این شعار محقق شود؟ عنوان کرد: به دلیل منابع محدود و نیاز‌های نامحدود در اقتصاد کشور بزرگترین نقشی که بانک‌ها در جهش تولید دارند این است که در تصمیم گیری‌ها به سوی استقلال خود قدم بردارند و تابع فضای عمومی نشوند و به طرح‌هایی تسهیلات دهند که آن طرح‌ها در سال جاری به نتیجه برسد. به عبارت ساده‌تر بانک‌ها باید بنگاه‌های اقتصادی را انتخاب کنند که وقتی تسهیلات پرداخت می‌کنند نتیجه آن یا افزایش ظرفیت تولید بنگاه‌ها یا اصلاح خط تولید در کشور و یا از تکنولوژی جدید در تولید استفاده کنند که اگر بانک‌ها چنین کاری را انجام دهند بزرگترین قدم را در کمک به جهش تولید در کشور برداشته اند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: